7 160 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Färdig taklucka
Det finns förfabrikerade, var vet jag ej men kolla med din närmsta byggghandlare. Så som du skriver har du ej tegeltak, vad har du på taket?
Vill du ha en måttbestämd lucka tycker jag du beger dig ner till ett plåtslageri så får du en lucka precis som du vill ha den.
Vill du ha en måttbestämd lucka tycker jag du beger dig ner till ett plåtslageri så får du en lucka precis som du vill ha den.
Är det korrugerad är det nemas problemas att montera själv, har du falsat bandtäckt tak ska du låta plåtslagaren utföra hela jobbet.
Angående bra firmor i västra götaland beror på var du bor. Kungälvstrakten - Kode plåt. Centrum - Lindskog & Gyllenström. Partille hållet - Ncw plåt. Söderut Varla plåt.
Stora bra och pålitliga firmor. Annars kan du alltid kolla www.plr.se för att hitta ett plåtslageri nära dig.
Angående bra firmor i västra götaland beror på var du bor. Kungälvstrakten - Kode plåt. Centrum - Lindskog & Gyllenström. Partille hållet - Ncw plåt. Söderut Varla plåt.
Stora bra och pålitliga firmor. Annars kan du alltid kolla www.plr.se för att hitta ett plåtslageri nära dig.
Okej ja då röstar jag för att du rör dig ner till ett plåtslageri som färdigtillverkar allt som du kan montera själv, de flesta "färdiga luckor" har enbart träram med tillhörande plåt "lock" som lucka.
Hur kommer det sig att du ska ha en lucka över huvud taget? går det inte lättare med takstege? eller är huset för högt? Sedan kan det vara så att ska en sotare ta sig upp och ned så kan han kräva takbryggor med mera. Eller är det en bart inspektionslucka? Nyfiken.
Hur kommer det sig att du ska ha en lucka över huvud taget? går det inte lättare med takstege? eller är huset för högt? Sedan kan det vara så att ska en sotare ta sig upp och ned så kan han kräva takbryggor med mera. Eller är det en bart inspektionslucka? Nyfiken.
Produkter som diskuteras: "takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Rita attefallshuset eller köpa färdigt
Frågor och svar om arkitektur -
Hur dra FTX ventilation 1 plansvilla med "halvfärdigt" kanalsystem?
Ventilation -
Färdigbyggd friggebod till bastu. Hur?
Bastu -
Färdigställa fritidshus till villastandard?
Fritidshus -
Attefallshus: färdiga stommar, bara lösvirke eller byggsats?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus