O olofh skrev:
Mitt tips är att förgrena så du sätter ett uttag lite dolt där du kan ha alla förgreningar, taimers etc och ett ”fin”uttag
Jo, har varit inne på nåt sånt. Tyvärr är växthuset inte så stort så allt kommer att synas, men finkranen får hamna närmast dörren.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Jo, har varit inne på nåt sånt. Tyvärr är växthuset inte så stort så allt kommer att synas, men finkranen får hamna närmast dörren.
Jag har pem som kommer upp precis innanför växthusdörren vid ett planteringsbord. Prk koppling på den, inte så snyggt så min plan är just att förgrena bakom bordet och ha allt ”krafs” längst in. Har inte heller så stort men då kan jag få till en snygg kram och så döljs nog det andra bakom alla tomater

Slutresultatet då!? Skitsnyggt!! :cool:

En ytterkran monterad på en träpelare med en kondensbelagd glasruta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
MarMat79 och 8 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Slutresultatet då!? Skitsnyggt!! :cool:

[bild]
Snyggt!

Vilket ventilfäste använde du?

Vilken höjd har du monterat allt på? Vi kommer ha 60cm mur på vårt växthus och jag börjar fundera på om det blir för lågt att ha kranen på 55cm :thinking:

M marcusjj skrev:
Snyggt!

Vilket ventilfäste använde du?

Vilken höjd har du monterat allt på? Vi kommer ha 60cm mur på vårt växthus och jag börjar fundera på om det blir för lågt att ha kranen på 55cm :thinking:
Fästet är denna som jag fick tips om här i tråden:
https://billigtvvs.se/vvs/ror-och-r...ste-massing-rorganga-invandig-x-utvandig-r15/

Höjden, så att vattenkannan ryms och man inte behöver böja sig allt för mycket - Eller i detta fall frun inte behöver böja sig...
Mässingsfäste och utomhuskran monterade på träpelare med måttstock som visar höjden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
marcusjj
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Fästet är denna som jag fick tips om här i tråden:
[länk]

Höjden, så att vattenkannan ryms och man inte behöver böja sig allt för mycket - Eller i detta fall frun inte behöver böja sig...
[bild]
Har den fortfarande hållit ihop?

F fekberg skrev:
Har den fortfarande hållit ihop?
Definitivt! 👍

Just den där frös iofs sönder i vinter så det blev en likadan ny.
Och en extra i reserv! 😆

slacker slacker skrev:

Just den där frös iofs sönder i vinter så det blev en likadan ny.
Och en extra i reserv! 😆
En grundläggande affärsidé för G***ena…och att använda GPT-gängor på delar man inte skall använda på fel sätt, d.v.s. inte ha behov av fler adaptrar. 🤨

• Gilla
slacker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.