V vickan11 skrev:
Jag funderar på en sån lösning men jag drar mig för det. Det verkar meckigt. Mjöl dammar. Jag vill kunna lassa in varorna direkt när jag har handlat.
Jag har mjölet i en plastlåda med lock för "vardagsbruk" (en fd godisburk) och själva paketet på annan plats (högre upp i skafferiet) och fyller på i plastlådan vid behov. Lite dammar det, men inte så det triggar min astma i alla fall 😉

E EllinorLag skrev:
Jag har mjölet i en plastlåda med lock för "vardagsbruk" (en fd godisburk) och själva paketet på annan plats (högre upp i skafferiet) och fyller på i plastlådan vid behov. Lite dammar det, men inte så det triggar min astma i alla fall 😉
Bra att veta. Då kanske det är ett vettigt alternativ trots allt.

Vi gjorde om köket i stugan. Alla underskåp med dörrar byttes till skåp med lådor. Alla lådfronter är 40 höga, sedan har vi många innerlådor. Vi är mycket nöjda.
En ändring som följde var specerier åkte upp i överskåpen, medans tallrikar och annat åkte ner i lådor i underskåpen. Kanske något att tänka på, eftersom frågan var hur man får in specerier i lådorna.

A astrom55 skrev:
Vi gjorde om köket i stugan. Alla underskåp med dörrar byttes till skåp med lådor. Alla lådfronter är 40 höga, sedan har vi många innerlådor. Vi är mycket nöjda.
En ändring som följde var specerier åkte upp i överskåpen, medans tallrikar och annat åkte ner i lådor i underskåpen. Kanske något att tänka på, eftersom frågan var hur man får in specerier i lådorna.
Du har rätt, så jag har jag inte alls tänkt. Specerier i överskåpen? Måste man inte rota väldigt mycket för att komma åt det som står långt in och kanske även att det blir svårt att nå?

V vickan11 skrev:
Du har rätt, så jag har jag inte alls tänkt. Specerier i överskåpen? Måste man inte rota väldigt mycket för att komma åt det som står långt in och kanske även att det blir svårt att nå?
Vi har inte haft några problem att nå specerierna, jag är 180 cm och hustrun är 178 cm. Vi har bott i stugan i två månader i sommar och lagat mat i stort sett varje dag. Det blir ju inte så mycket bakat i stugan, så lite begränsat med specerier blir det. Vi har två 60 skåp med 3 hyllor i varje för specerier, och ett tredje med 2 hyllor för snacks och alkohol. En del ligger i Ikeas plastlådor Variera.

• Gilla
vickan11
  • Laddar…
P
Vi hade mycket 80cm breda lådor i förra huset men man blev lite lätt irriterad om man var fler som stod vid bänken.

Så nya husets kök så är det 40 och 60 brett.
Sen valde vi 2st 40 höga luckor för just designens skull. Till och med för diskmaskinen fast där sitter det ihop. Ikea har fästen för det.
Och jag vet inte hur många dolda lådor vi har men det är många. Har det i både låga och höga skåp. Efter en tid så upptäckte vi att vi har plats och behov för fler så det var bara att åka och handla fler. Försök det med ett Marbodalkök. Visst går nog att beställa men det tar tid.

• Gilla
vickan11
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.