A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag kör storsäck, 1 ton! 😎

Det finns ju tre lådstorlekar, eller jag höjder då, så länge fronten är högre än lådan är det ju lugnt, men man bör jublande inte köra en mellanlåda till 40 cm front.
Va kul hur löser du det? jag har en silo för det jag inte får plats med inne!

• Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Menar du storlek på Maximera lådstomme? Jag tror att vi tog den som är närmast under storleken på fronten, dvs låg (som är till 10 cm front) till 15 cm front osv.
Ja. Det var precis det jag undrade 😀

electroluxaren skrev:
Mjölpaket? mina mjölsäckar är på minst 20kg och hälls över i en burk som är lätt att ta av
Wow!

A
V vickan11 skrev:
Wow!
bättre kvalitet i kärnmjölet till storkök lättare att hantera och slipper förpackningar

Kort nej, mjölpaket går inte ner i 20cm-lådorna.
Vi valde att ha en innerlåda som placerades på lagom höjd för att få ihop det.
Annars kan man göra en 30hög genom att kombinera en 20 och en 10.

Öppen kökslåda full med plastpåsar och annat, oorganiserat skräp, köksinteriör, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
vickan11
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:

[bild]
Kombinera? Typ sätta ihop en 20 -och en 30-front? Ser inte det konstigt ut?
(Bra bild. Nu fattar jag hur det blir. )

V vickan11 skrev:
Kombinera? Typ sätta ihop en 20 -och en 30-front? Ser inte det konstigt ut?
(Bra bild. Nu fattar jag hur det blir. )
På min bild har jag kombinerat två 20-fronter till en 40 hög, då för att bättre matcha lådorna bredvid som är två 20.

Istället kunde man satt en 10cm över och sedan en 10 och en 20 ihopkopplade för att få en 30 hög.

På min bild har jag kombinerat två 20-fronter till en 40 hög, då för att bättre matcha lådorna bredvid som är två 20.

Istället kunde man satt en 10cm över och sedan en 10 och en 20 ihopkopplade för att få en 30 hög.
Det ser uppenbarligen inte alls konstigt ut eftersom jag inte fattade att du gjort så. Inte förrän du berättade det.

V vickan11 skrev:
Det ser uppenbarligen inte alls konstigt ut eftersom jag inte fattade att du gjort så. Inte förrän du berättade det.
Jag var först inne på att göra en 10+20lucka, men efter en vända i Ikeas köksplanerare så ratade jag idén.

Jag förstår Ikeas tanke med de nya fronterna, men ärligt talat så är 40 för djupt och 20 för grunt.
Att sätta i en låda innanför känns egentligen som en rätt dålig lösning.

A

[bild]
Det här är som:
hur får man in 4 giraffer i en bil?
- två bak och två fram!
hur får man in 4 elefanter i en bil?
man tar ur girafferna!

dvs ta bort det som är i vägen så går det

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Jag var först inne på att göra en 10+20lucka, men efter en vända i Ikeas köksplanerare så ratade jag idén.

Jag förstår Ikeas tanke med de nya fronterna, men ärligt talat så är 40 för djupt och 20 för grunt.
Vad sa köksplaneraren som fick dig att ändra dig? Jag tycker det låter som en vettig idé.

V vickan11 skrev:
Vad sa köksplaneraren som fick dig att ändra dig? Jag tycker det låter som en vettig idé.
Jag tyckte inte det blev snyggt 😅

Alltså, jag ritade själv på nätet, var inte inne och fick hjälp då detta bara är en köksö.

Jag håller med om höjderna. Jag gick runt och mätte alla grejer i köket och kom fram till att 25 eller 30 cm hade varit perfekt. Med 40 cm slösar man mycket utrymme som hade kunnat bli en låda till. Även 10 cm är lite tight för en del grejer som skulle vara perfekt i en 15 cm låda.

Fast Ikea har åtminstone föredömligt lite utstick på lådfronten. Hos en del köksleverantörer sticker lådfronten ner väldigt mycket nedanför lådans botten, vilket gör att man inte kan utnyttja hela höjden på lådan under.

electroluxaren skrev:
Det här är som:
hur får man in 4 giraffer i en bil?
- två bak och två fram!
hur får man in 4 elefanter i en bil?
man tar ur girafferna!

dvs ta bort det som är i vägen så går det
Va?

richardtenggren
Vi har ”vårat” mjöl i dolda mediumlådor, funkar utmärkt :)
Öppet grått skåp med utdragna vita lådor innehållande köksartiklar och matvaror i en ljus inredning.
Skapa konto

Vill man förvara mjölpåsar i en hög låda med en dold och låg låda ovanför ser det ut att gå utmärkt också. Nu sitter den låga lådan lite högt här nedan, glömde att jag ska få plats med lådbelysningen 🤓
Öppen vit kökslåda med pastellfärgat porslin, skålar, flaskor och barnmatsartiklar.
Skapa konto

• Gilla
vickan11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.