Ikeas lådor till underskåp är 10, 20 eller 40 cm höga. Jag har inte köpt lådorna än och undrar hur jag ska tänka om jag vill förvara skafferiprodukter i underskåpslådor.
Ni som har lådor i underskåpen och vet svaret - Måste man ha en 40 cm hög låda för att få in 2-kilos mjölpaket eller funkar det med lådorna som är 20 cm höga?
Ni som har lådor i underskåpen och vet svaret - Måste man ha en 40 cm hög låda för att få in 2-kilos mjölpaket eller funkar det med lådorna som är 20 cm höga?
Du kanske har 30cm höga lådor?J jonaserik skrev:
Även om Ikea ändrar på saker ganska ofta så kan de nog inte ändra så att en låda som är 20cm på utsidan blir 25cm på insidan 😉
Noggrann planering Sickan. Om det stuper kan man alltid hålla över mjölet i en plastburk med lock som passar bättre. / VanhedenV vickan11 skrev:Ikeas lådor till underskåp är 10, 20 eller 40 cm höga. Jag har inte köpt lådorna än och undrar hur jag ska tänka om jag vill förvara skafferiprodukter i underskåpslådor.
Bra, men kanske lite opraktiskt, tipsKeiller skrev:
Edit: Jag kanske ska lägga till att det är en bra lösning när paketet är oöppnat men funkar antagligen sämre om man har öppnat paketet och bara förbrukat nån deciliter. Men jag kanske tänker lite väl snävt här. Det skulle ju även funka med en 20-låda om man förbrukat en del av innehållet. Hmm. Jag kanske behöver tänka ett extra varv.
Redigerat:
Titta igen på bilden... perspektivet kanske lurar ögat men jag lovar, du kan inte stänga den lådan om du lägger i ett 25cm högt föremål.J jonaserik skrev:
Edit: jag visar hur det ser ut med ett mjölpaket i lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 094 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 094 inlägg
Är det högst upp så kan du ju använda konstruktionen med en 40cm-front framför dubbla lådor, en 10cm överst och en 20 under som får 30cm höjd invändigt. Men det är tråkigt att behöva öppna två lådor för att få ut innehållet i innerlådan.V vickan11 skrev:
Även om jag håller med om att det verkar tråkigt att öppna två lådor så är jag imponerand över den kreativa lösningen. Tanken att man kan göra så har inte ens fallit mig in.Karrock skrev:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 094 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 094 inlägg
Ja, alltså. Det är inte min idé. De har massa färdiga sådan kombinationer.V vickan11 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som man kan utläsa ur URL på detta exempel: "2 fronter, två låga, en mellan och en hög låda."
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...ag-1-md-1-hoeg-lada-vit-bodbyn-gra-s49914015/