Får man göra extra hål i kopplings dosor? Jag håller på och ska byta en kopplings dosa för den gamla satt inne i väggen snett så man kom inte åt den, så jag tänkte byta nu när jag ändå ska sätta på gips på väggen.
Problemet är att jag har 10 rör som ska in, men det är bara 8 ingångar på dosan. 4 rör är gamla stålrör sen förut, sen ska jag ha 4 lampor = 4rör sen till 4 strömbrytare som jag kopplar i hop så det blir 2 rör. Dvs totalt 10 rör. Får man borra in extra hål rätt i dosan? eller hur bör man göra?
MVH Anders