77 590 läst ·
220 svar
78k läst
220 svar
Får jag sätta upp P-förbudsskylt?
Sorry, glömde den här i listan ovan:
2§ 3. e) FFF Fordonet är uppst i st m stann el park med stulet parkeringstillstånd
Flyttningen påkallas enligt 2§ 3. e) FFF, enär fordonet är uppställt i strid med föreskrifter om stannande eller parkering och det till stöd för uppställningen har åberopats ett parkeringstillstånd för rörelsehindrade som hos polisen har anmälts stulet eller förlorat.
Får flyttas direkt.
2§ 3. e) FFF Fordonet är uppst i st m stann el park med stulet parkeringstillstånd
Flyttningen påkallas enligt 2§ 3. e) FFF, enär fordonet är uppställt i strid med föreskrifter om stannande eller parkering och det till stöd för uppställningen har åberopats ett parkeringstillstånd för rörelsehindrade som hos polisen har anmälts stulet eller förlorat.
Får flyttas direkt.
Ja ursäkta bortavaron i denna tråd. Jag förstår att någon kanske undrar vad som hänt sen mitt senaste inlägg. Det finns alltför många trådar som slutar utan svar på upplösningen. Tja, i det här fallet så var ju läget i maj att granntanten med cement hade fyllt igen det av mig uppborrade hålet i berg avsett för stolpfäste av P-förbudsskylt. Jag orkade aldrig borra upp det igen och ville innan jag gjorde det sätta upp en övervakningskamera. Kamera inköptes på Teknikmagasinet och verkade OK. Problemet var att få upp den på en bra plats. Avståndet blev för långt och den trådlösa överföringen funkade inte. Jag avbröt försöket.nikasp skrev:
Men lustigt nog blev det en effekt av att jag informerade grannen om att jag såg skyltning som nödvändig och att jag borrade hålet. Efter detta har faktiskt parkeringsöverträdelserna (hittills) upphört. Så länge ingen parkering sker är jag givetvis nöjd med den delen.
I övrigt då? Jo tjena. Trodde någon att granntanten skulle gräva ned stridsyxan med detta. Nej hon fungerar snarare tvärtom. Hon får bränsle av konflikter och gör allt för att hålla strider igång. I september ringde kommunens miljöenhet och sa att de fått in en anmälan från granntanten om störande lukt från min fastighet. Jag fick ägna 45 minuter på telefonen på att förklara situationen med grannen och att något luktproblem inte föreligger. Samtidigt skrev granntanten ett brev till min fru med allehanda påståenden och nedlåtande omdömen om mig. Enda lukten var möjligen av hönsgödsel jag lade ut i slutet av april. Kommunen hade svårt att tro att någon gör dylika anmälan obefogat och gjorde under måndagen inspektion på plats. Det skriftliga utlåtandet var att ingen som helst lukt kunde uppfattas och att ärendet därmed var nedlagt och avslutat. Tog det stopp där? Nej granntanten ångade vidare med anmälan till kommunens parkenhet om besvärande växtlighet från vår fastighet över servitutsvägen hon nyttjar. Det växer ut grener över vägen från ek och hägg på en höjd 5 meter och högre. En kranlastbil kunde dock köra in där så sent som i juli förra året. Kommunen svarade att de inte ansåg läget vara ngt problem och avskrev också den anmälan.
Med första snöfallet snöröjde granntanten med största nogrannhet servitutet i hela dess bredd plus lite till in i vår rabatt där hon körde sönder en del vintergröna växter. Jaha tänkte jag. Nu vill hon provocera igen och väntar sig väl att jag skall bli så förbannad att hon får anledning att polisanmäla mig för ofredande eller något liknande. Min taktik blev att göra precis tvärtom - det helt oväntade. På onsdagen då vi fick +35cm snö och plogbilen lade upp jättevallen mot både vår fastighet och servitutsinfarten så tog jag nämligen den snälla attityden. Jag snöröjde helt enkel bort alltihopa + 15 meter in på servitutsvägen. Det tog flera timmar sammantaget. Snyggt och prydligt skottat runt grannens brevlåda gjorde jag också. Nu kunde grannen lätt ta sig fram liksom brevbärare och tidningsbud. Vad blev tacken? Jo att hon då forslade bort snö från sig egen fastighet och dumpade den på servitutet där jag hade skottat rent !!! Tålamod ! Tålamod! Självbehärskning ! I söndagskväll röjde jag bort en del av denna snö samt slog ned ett kvastskaft i marken just i tomt- och servitutsgränsen. Igår kväll när jag kom hem var skaftet borta och mer snö var ditkörd från hennes fastighet.
Vad gör man? Förmodligen blir det så att jag kommer att skriva några rader till henne om att om detta fortsätter så kommer jag att återforsla snön dit den kom ifrån, dvs in på hennes fastighet. Vi får se....., liiiiite jobbigt.
P-skylt, kamera, borrhål i berget får vänta tills våren kommer.
God Jul
Det finns en sak som du kan göra, och som om tanten fortsätter nog kan få ganska långtgående konsekvenser för henne. Och det är att polisanmäla henne för trakasserier. Med de två anmälningarna hon gjort har du en bra start för ditt fall, lägg därtill alla hennes påhitt som om du inte redan börjat dokumentera dem, bör göra det nu. Fotografier räcker långt. Ta en bild på det cementfyllda hålet kan du ju alltid göra. Skriv ner vad du gör och vad hon gör. En bra förd dagbok vinner stort förtroende, så länge det som står i den är sant. Än bättre om saker och ting kan styrkas med fotografier.
Vi hade en granne som klagade på oss för röklukt, inte alls så att det var fråga om trakasserier från någon sida, men det pågick i ett par år med olika klagomål från henne. Miljönämnden var här och gjore både anmälda och oanmälda inspektioner och hade inget att klaga på någon gång. Till sist skrev de av ärendet. Jag förstod ganska snart efter att ha pratat med andra grannar att tanten är lite "ko-ko". När Eyajafjatlajökull hade utbrott på island hade hon problem med röklukten därifrån fick vi veta. Att hennes gubbe röker verkar dock inte vara något större problem. jag insåg ganska snart att miljönämnden nog insett ganska fort efter lite personlig kontakt med henne "var det egentliga problemet låg". Hon förde en dagbok över röklukten på uppmaning av miljökontoret. Nu ledde inte det till något, men jag såg den när jag begärde ut alla handlingar i ärendet och det faktum att hon vid flera tillfällen noterat röklukt en vecka när vi var på semester och ingen rök alls kom från vår fastighet, kan ju såga en sådan dagbok vid fotknölarna ganska ordentligt.
Vad gäller snön, fotografera, flytta bort (inte in på hennes tomt) och begär ersättning för den skada och det arbete hon tillfogat dig genom att olovligen dumpa sin snö på din tomt. Du skulle även kunna anmäla henne för egenmäktigt förfarande. Men, jag tycker att om du anmäler henne för trakasserier så får det sen täcka in allt hon företar sig (istället för att du ska bli en halv rättshaverist som polisanmäler minsta tilltag hon gör). Jag skulle tro (utan att veta) att du kan göra en polisanmälan om trakasserier och allt eftersom fylla på med hennes olika tilltag.
Hon kommer antagligen aldrig att rätta sig efter vad du säger, någon myndighet måste nog ta henne ordentligt i nackskinnet för att hon ska inse vad som gäller. Anmäl henne för trakasserier, den statusen har hon helt klart nått enligt dina beskrivningar.
Vi hade en granne som klagade på oss för röklukt, inte alls så att det var fråga om trakasserier från någon sida, men det pågick i ett par år med olika klagomål från henne. Miljönämnden var här och gjore både anmälda och oanmälda inspektioner och hade inget att klaga på någon gång. Till sist skrev de av ärendet. Jag förstod ganska snart efter att ha pratat med andra grannar att tanten är lite "ko-ko". När Eyajafjatlajökull hade utbrott på island hade hon problem med röklukten därifrån fick vi veta. Att hennes gubbe röker verkar dock inte vara något större problem. jag insåg ganska snart att miljönämnden nog insett ganska fort efter lite personlig kontakt med henne "var det egentliga problemet låg". Hon förde en dagbok över röklukten på uppmaning av miljökontoret. Nu ledde inte det till något, men jag såg den när jag begärde ut alla handlingar i ärendet och det faktum att hon vid flera tillfällen noterat röklukt en vecka när vi var på semester och ingen rök alls kom från vår fastighet, kan ju såga en sådan dagbok vid fotknölarna ganska ordentligt.
Vad gäller snön, fotografera, flytta bort (inte in på hennes tomt) och begär ersättning för den skada och det arbete hon tillfogat dig genom att olovligen dumpa sin snö på din tomt. Du skulle även kunna anmäla henne för egenmäktigt förfarande. Men, jag tycker att om du anmäler henne för trakasserier så får det sen täcka in allt hon företar sig (istället för att du ska bli en halv rättshaverist som polisanmäler minsta tilltag hon gör). Jag skulle tro (utan att veta) att du kan göra en polisanmälan om trakasserier och allt eftersom fylla på med hennes olika tilltag.
Hon kommer antagligen aldrig att rätta sig efter vad du säger, någon myndighet måste nog ta henne ordentligt i nackskinnet för att hon ska inse vad som gäller. Anmäl henne för trakasserier, den statusen har hon helt klart nått enligt dina beskrivningar.
Menar du på fullt allvar att tanten tog sin traktor med plog och körde sönder dina växter på din tomt? Och du gjorde ingenting? Alltså, jag är fylld av medlidande för din situation och hoppas att du får slut på dumheterna, tro inget annat. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur många andra kinder du har att vända till? Jag har aldrig hört maken till undanfallenhet! Var bor du? Jag kan komma och prata med tanten, jag kan sätta upp skylten, jag kan filma när hon utför nästa rubbade handling, jag kan ringa polisen!
Jag inser att jag nu sparkar på någon som redan ligger ner och det är kanske inte okej men jag kan inte låta bli. Någon behöver ruska om dig ordentligt! Tanten kommer aldrig bättra sig! Bara innehållet i ditt senaste inlägg visar väl på det med all önskvärd tydlighet!? Vill du få ett stopp på den människan så är det motanfall som gäller. Som du själv skrivit så har hon ju redan jagat bort flera grannar och ni var tydligen själva nästan på väg. Jag vet att det är lätt för mig att sitta här och skriva detta men vill du inte knäcka ryggen i dina försök att foga dig efter hennes påhitt så är det nog flytt eller motangrepp som gäller. Jag hade valt motangrepp till att börja med. Du har ju fått flera tips om vad du kan göra. Om du börjar nu så kanske du har lyckats sätta dit henne om ett år. Ju längre du väntar desto längre tid tar det...
Jag förstår om jag får reaktioner på det jag skrivit ovan, både från TS och andra. Jag vill dock förtydliga att jag känner för dig Bagarn, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det jag vill med detta inlägg är som sagt att ge dig en väbehövlig spark i arslet. Inte för att det ska göra ont utan för att du ska komma framåt! Jag hoppas du förstår vad jag menar....
Med vänliga hälsningar,
ToRy

Jag inser att jag nu sparkar på någon som redan ligger ner och det är kanske inte okej men jag kan inte låta bli. Någon behöver ruska om dig ordentligt! Tanten kommer aldrig bättra sig! Bara innehållet i ditt senaste inlägg visar väl på det med all önskvärd tydlighet!? Vill du få ett stopp på den människan så är det motanfall som gäller. Som du själv skrivit så har hon ju redan jagat bort flera grannar och ni var tydligen själva nästan på väg. Jag vet att det är lätt för mig att sitta här och skriva detta men vill du inte knäcka ryggen i dina försök att foga dig efter hennes påhitt så är det nog flytt eller motangrepp som gäller. Jag hade valt motangrepp till att börja med. Du har ju fått flera tips om vad du kan göra. Om du börjar nu så kanske du har lyckats sätta dit henne om ett år. Ju längre du väntar desto längre tid tar det...
Jag förstår om jag får reaktioner på det jag skrivit ovan, både från TS och andra. Jag vill dock förtydliga att jag känner för dig Bagarn, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det jag vill med detta inlägg är som sagt att ge dig en väbehövlig spark i arslet. Inte för att det ska göra ont utan för att du ska komma framåt! Jag hoppas du förstår vad jag menar....
Med vänliga hälsningar,
ToRy
Tja, till att börja med, glöm skrivandet till tanten. Verkar det som att hon bryr sig? Något av de förslag om att anmäla alla hennes överträdelser är väl en bra början...
Redigerat:
Tack för omtanken. Undfallande - jag ? Njae, det skulle jag nog inte vilja beskriva mig som. Jag har sagt ifrån ordentligt och skällt rejält, men det var några år sedan och ledde till två saker: a) polisanmälan för ofredande med "förhör" och annat strul även om det sen givetvis lades ned , och b) tanten vann sympatier från vissa grannar som inte känner till hela bilden. Att skälla på henne är som att hälla bensin på elden. Det som stör henne mest är när man ignorerar henne. Att inte läsa hennes brev. Att inte bli förbannad och skälla när hon gör dumheter / provocerar. Ju mindre jag gör desto tyngre väger hennes dumheter den dagen jag går till polisen. Så är min tanke. Jag talade med polisen i våras, de förordar denna linje, och med lite fotografier och/eller filminspelningar säger de att anmälan blir mycket tyngre. Anmälan om trakasserier re thomasx's förslag kommer också allt närmare. Även på den punkten gäller att ligga lågt själv så det inte blir jämvikt i gjorda dumheter för då bryr sig inte polisen. Det min fru och jag önskar oss är att tanten blir ytterligare ett snäpp tokig, då blir det nämligen mer uppenbart för alla runt omkring vilken person hon är och kanske myndighetern kan agera mer handgripligt.
Jag förstår. Det jag menade med att gå till motangrepp var inte att skälla mer på henne (det har du ju redan konstaterat att det inte hjälper, snarare tvärtom) utan att dokumentera och anmäla allt hon gör fel. Anmälan om trakasserier, absolut. Jag förstår inte riktigt vad polisen menar med att du INTE ska anmäla hennes trakasserier, eller är det kanske din egen uppfattning? Det beror väl på vad för typ av trakasserier det handlar om. Det där med plantorna är väl bara att dokumentera och lämna till polis. Visserligen kan det inte bevisas att det är hon som gjort det men vem annars...? Att anmäla för att hon står och skriker okvädingsord till er (om hon nu gör det) är förstås svårare....
Hursom, om ni nu lovar att anmäla tanten nästa gång hon plöjer ner era plantor så är jag nöjd.
Hoppas på fortsatt rapportering och en för er lyckosam utgång!
Mvh,
ToRy
Hursom, om ni nu lovar att anmäla tanten nästa gång hon plöjer ner era plantor så är jag nöjd.
Hoppas på fortsatt rapportering och en för er lyckosam utgång!
Mvh,
ToRy
He he.Tack. Jodå, en saklig och väl grundad anmälan är vad jag planerar för. Vi bor förresten i en Stockholmsförort och polisen prioriterer inte direkt dessa, i deras ögon, simplare fall. Men jag känner ändå att jag får mycket bra förståelse och respons från dem de gånger jag bett om råd. Tids nog åker hon dit. Jag lovar ett berätta,
Det låter i mina öron jättebra att du har en kommunikation med polisen angående tanten.
Dom vill säkert hjälpa, men dom vet nog också på ett ungefär vad som krävs för att det hela ska leda till något.
Jag tror du tänker helt rätt nu, samla ihop material, fortsätt med öppen dialog med polisen, starta eller fortsätt med den där dagboken.
Till sist har nog tanten satt sin sista potatis i den här trätoåkern.
Dom vill säkert hjälpa, men dom vet nog också på ett ungefär vad som krävs för att det hela ska leda till något.
Jag tror du tänker helt rätt nu, samla ihop material, fortsätt med öppen dialog med polisen, starta eller fortsätt med den där dagboken.
Till sist har nog tanten satt sin sista potatis i den här trätoåkern.
Du skottade hennes uppfart?
Trodde du hon skulle bli snäll?
Du måste motagera, hon trampar mer och mer på dig och du sväljer. Lämna in polisanmälan om det fyllda hålet och trakasserierna med snön. Det ger henne lite strul iaf även om det inte kommer leda ngn vart.
Sen är det nog dags att råka glömma lite prylar på den där vägen, sådär lagom så hon alltid måste ur bilen för att plocka bort innan hon kan passera. Gärna då billiga grejer så det inte gör ngt om hon manglar dem istället.
Trodde du hon skulle bli snäll?
Du måste motagera, hon trampar mer och mer på dig och du sväljer. Lämna in polisanmälan om det fyllda hålet och trakasserierna med snön. Det ger henne lite strul iaf även om det inte kommer leda ngn vart.
Sen är det nog dags att råka glömma lite prylar på den där vägen, sådär lagom så hon alltid måste ur bilen för att plocka bort innan hon kan passera. Gärna då billiga grejer så det inte gör ngt om hon manglar dem istället.
Påminner om mitt beteende mot en surgubbe här på gatan. Han har hemtjänst och har vägrat hemtjänsten att stå på hans uppfart, så de ställde sig på vändplanen. Inte så bra när snön kom. Dessutom skottade han ut all sin snö på vägen, till coh med när den var nyplogad. Jag lyckades få snöröjningen och hemtjänsten att kommunicera med varandra (snöröjningen hade bett samfälligheten upprätthålla P-förbudet, men samfälligheten kan inte prata med hemtjänsten då de har tystnadsplikt och inte får berätta vem de är hos), och bad snöröjningen sätta upp gubbf*n på listan över äldre som behöver hjälp med att ta bort snövallen.
Sen gick jag och sade ilsket till gubben att jag hade anmält honom. Oj vad arg han blev, han trodde ju att jag menade en polisanmälan och inte en anmälan om hjälp med snöröjning. Haha!
Sen gick jag och sade ilsket till gubben att jag hade anmält honom. Oj vad arg han blev, han trodde ju att jag menade en polisanmälan och inte en anmälan om hjälp med snöröjning. Haha!
Jaha, du har en polisanmälan från henne att lägga till din anmälan om trakasserier också, bra.Bagarn skrev:Tack för omtanken. Undfallande - jag ? Njae, det skulle jag nog inte vilja beskriva mig som. Jag har sagt ifrån ordentligt och skällt rejält, men det var några år sedan och ledde till två saker: a) polisanmälan för ofredande med "förhör" och annat strul även om det sen givetvis lades ned , och b) tanten vann sympatier från vissa grannar som inte känner till hela bilden. Att skälla på henne är som att hälla bensin på elden. Det som stör henne mest är när man ignorerar henne. Att inte läsa hennes brev. Att inte bli förbannad och skälla när hon gör dumheter / provocerar. Ju mindre jag gör desto tyngre väger hennes dumheter den dagen jag går till polisen. Så är min tanke. Jag talade med polisen i våras, de förordar denna linje, och med lite fotografier och/eller filminspelningar säger de att anmälan blir mycket tyngre. Anmälan om trakasserier re thomasx's förslag kommer också allt närmare. Även på den punkten gäller att ligga lågt själv så det inte blir jämvikt i gjorda dumheter för då bryr sig inte polisen. Det min fru och jag önskar oss är att tanten blir ytterligare ett snäpp tokig, då blir det nämligen mer uppenbart för alla runt omkring vilken person hon är och kanske myndighetern kan agera mer handgripligt.
Du är inne på helt rätt spår. Även om jag också känner för dig och har god lust att tipsa dig om att elda upp hennes traktor m.m. bus så kommer du aldrig att kunna sänka dig till hennes nivå och hålla ut där, och det ska du vara glad för
Ja håll, men som sagt, hör med polisen redan nu om när det kan vara läge att göra en anmälan för trakasserier, jag tycker ju hon helt klart verkar ha nått den nivån. Du kan ju också alltid kolla upp möjligheten att få tillstånd till kameraövervakning. Allra helst dold om det går.
Moderator
· Stockholm
· 56 268 inlägg
Att ignorera är ofta en väldigt bra väg. Jag har en liknande situation med en person som trakasserat mig i drygt 20 år. Både med allmäna otrevligheter men även med väl "inlindade" hot av olika karaktär. Numera är det väldigt glest mellan incidenterna (har faktiskt varit lugnt i över ett år nu), men jag lägger genast på luren om personen ringer, jag erkänner aldrig att jag läst brev eller sms som kommer osv. Ett hot som inte uppfattas fungerar inte som hot.
En släkting som också är utsatt från samma person försökte sig på en polisanmälan om olaga hot, målet var att få fram ett besöksförbud. Utredningen lades ned pga. brist på bevis (väntat). Då visade det sig att en nedlagd förundersökning är en offentlig handling, som personen begärde ut. Polisen hemligstämplade utredningen, men hemligstämpeln hävdes av kammarrrätten. Genom diverse trixande så lämnades handlingen ändå aldrig ut.
En släkting som också är utsatt från samma person försökte sig på en polisanmälan om olaga hot, målet var att få fram ett besöksförbud. Utredningen lades ned pga. brist på bevis (väntat). Då visade det sig att en nedlagd förundersökning är en offentlig handling, som personen begärde ut. Polisen hemligstämplade utredningen, men hemligstämpeln hävdes av kammarrrätten. Genom diverse trixande så lämnades handlingen ändå aldrig ut.
Ja nu har det hänt grejer. Förra veckan så fortsatte tanten att i omgångar köra ut mer snö från sin fastighet på den av mig renskottade servitutsvägen. Särskilt mycket lade hon just på den plats där vi stannar bilen för persontransport (t.ex.gamla farmor) till och från vårt hus. Med mycket snö just där blir det svårt att få upp förardörren och kliva in och ur bilen. det är det hon vill uppnå. Jag skottade bort samma snö men nästa dag, fredag + lördag, körde hon dit ny snö. På lördag eftermiddag fick jag nog. Nu pumpade adrenalinet. För att kunna skotta bort nyfallen snö in på kommunal naturnark utmed servitutet var jag tvungen att bli av med de av tanten uppkörda "cementsuggorna" av snö. Jag flyttade helt enkelt på dessa en bit längre in på vägen men fortfarande gott och väl inom servitutet, dvs inom vår fastighet. Det blev en hyfsad hög bestående av snö hon själv forslat dit från sin fastighet. På lördag eftermiddag och under stor del av söndagen föll mycket ny snö och jag var åter ute flera timmar. Än en gång tog jag bort stor snövall mot gatan, skottade snyggt runt grannens brevlåda och skottade rent på servitutsvägen 15 meter in på denna. Grannens snö som jag tidigare samlat ihop på del av vägen fick ligga kvar (ca 10 meter hitom hennes garage) men jag skottade vid sidan av denna en gångväg ända fram till tomt- och servitutsgränsen in mot hennes garage. Grannarna som såg mig skotta på detta vis tyckte jag borde få en blomma av granntanten. Så vad blev hennes tack? Jo ett elakt brev + en polisanmälan. Inget tack för hjälpen med snöskottningen. Bara en stark uppmaning att omedelbart ta bort "snöhögen" jag kört upp "framför hennes garage" som "blockerar hennes infart". Samt en förklaring om att jag av säkerhetsskäl är förbjuden att gå nära henne pga min psykiska ohälsa. Samtidigt fortsatte hon att köra ut snö från sin egen fastighet och lade denna på servitutet där jag hade skottat rent. Puhhh........
Så idag gick jag direkt till polisen för att be om råd och förklara läget. Hade turen att få tala med samma polis som tagit emot grannens polisanmälan dagen innan. Polisen sa att de hade skickat ut en bil för att titta men att de inte tyckte att det var något av betydelse. När jag förklarade hela situationen och raden av händelser senaste åren, speciellt sista årets, tyckte polisen att jag skulle göra en anmälan. Lite svårt att se för vad, vilken rubrik, tyckte jag men polisen rubricerade detta som trakasserier, ofredande och skadegörelse. Eventiellt även falsk angivelse. Med i anmälan var alla ogrundade anmälningar till polis och kommun som hon gjort mot oss, hennes brev med nedsättande ord om mig, förtal då hon sprider påståenden till grannarna om min "psykiska ohälsa", samt hennes ifyllande av borrhål med cement på vår fastighet där jag avsåg att sätta upp P-förbudsskylten.
Inte roligt men det känns trots allt bra att polisen lyssnar och tar anmälan på allvar. Nu återstår att se vad som händer. I'll let you know. Let it snow, let it snow......
Så idag gick jag direkt till polisen för att be om råd och förklara läget. Hade turen att få tala med samma polis som tagit emot grannens polisanmälan dagen innan. Polisen sa att de hade skickat ut en bil för att titta men att de inte tyckte att det var något av betydelse. När jag förklarade hela situationen och raden av händelser senaste åren, speciellt sista årets, tyckte polisen att jag skulle göra en anmälan. Lite svårt att se för vad, vilken rubrik, tyckte jag men polisen rubricerade detta som trakasserier, ofredande och skadegörelse. Eventiellt även falsk angivelse. Med i anmälan var alla ogrundade anmälningar till polis och kommun som hon gjort mot oss, hennes brev med nedsättande ord om mig, förtal då hon sprider påståenden till grannarna om min "psykiska ohälsa", samt hennes ifyllande av borrhål med cement på vår fastighet där jag avsåg att sätta upp P-förbudsskylten.
Inte roligt men det känns trots allt bra att polisen lyssnar och tar anmälan på allvar. Nu återstår att se vad som händer. I'll let you know. Let it snow, let it snow......