För jag lov att kopla in den Undercentralen, jag har utbildning men jag har inte gjort den ECY.

1* inkommade-säkringar 3 St-ute
2* Tnc sytem undercentral-inne-säkringssäk-byta till automatsäk m jfb

Det måste jag väll få ?för de utför samma sak ! funderar på att starta en firma som utför skiftet
 
  • Gilla
Lulaua
  • Laddar…
Tyvärr inte. För att du själv ska få göra detta utanför en elfirma krävs godkänd utbildning och 4 års praktik om jag minns rätt.

Enda genvägen är att kontakta en elfirma som erbjuder dig att bli en del av deras EKP. Då kan du, efter att de har bedömt dina kunskaper, låta dig göra detta arbete.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
K Kim.F skrev:
För jag lov att kopla in den Undercentralen, jag har utbildning men jag har inte gjort den ECY.

1* inkommade-säkringar 3 St-ute
2* Tnc sytem undercentral-inne-säkringssäk-byta till automatsäk m jfb

Det måste jag väll få ?för de utför samma sak ! funderar på att starta en firma som utför skiftet
Snabbt svar nej
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Tyvärr inte. För att du själv ska få göra detta utanför en elfirma krävs godkänd utbildning och 4 års praktik om jag minns rätt.

Enda genvägen är att kontakta en elfirma som erbjuder dig att bli en del av deras EKP. Då kan du, efter att de har bedömt dina kunskaper, låta dig göra detta arbete.
Men att byta ut en samma porslinssäk. mot en aut.säk. de utför samma sak ?
 
K Kim.F skrev:
Men att byta ut en samma porslinssäk. mot en aut.säk. de utför samma sak ?
Krävs auktorisation
 
  • Gilla
PelleBjork
  • Laddar…
(Maska bort personnummer och namn, ett tips...)
 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.