Elbolaget vägrade göra det på min begäran när min hyresgäst inte hade betalat räkningarna. De skickade räkningarna till mig istället.
Det här var ju ett tag sedan så det kanske är ändrade regler eller så gör vi helt enkelt olika för olika bolag.
Jag har dålig koll på lagstiftningen men när det gäller vissa saker så har just fastighetsägaren ansvar. Exempelvis när det gäller sophämtning så ligger ansvaret för avfallshanteringen för en visst fastighet på ägaren, oavsett vem som sedan bor där. Dock kan man i det fallet låta abonnemanget stå på hyresgästen men om betalningen uteblir kan fastighetsägaren bli ansvarig för abonnemanget istället.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.