Har lagt Ikeas klickgolv för 69 kr m2 - laminat. Var tvungen att täcka och maskera golvet för att göra det sista - dvs spackla en del skarvar o sedan måla listerna två ggr.. Alltså har tyvärr tapen suttit där några dagar..

Alla tipps på hur jag tar bort tapen utan att skada golvet mottages tacksamt.. :(

har inte haft några problem med ikeas laminat golv när det gäller att bli av med tejprester.

Jag har pillat bort allt som går för hand sen har jag skrubbat med en ickerepande svamp och allrengöring!
finemang efter det!

T
Vad är det för maskeringstejp du har köpt, något superlim på den eller?

För i vanligt fall så är det bara att dra bort utan problem!

Alla typer av limrester brukar jag använda kontaktspray till... det är fantastiskt att lösa upp limmet med och skonsamt mot ytan... prova .. det är värt ett försök!

är ytan lackad så kan du ha på vanlig matolja som löser upp limmet

IKEA:s laminatgolv har jag tvättat med lacknafta och kemisk bensin utan några problem. Det var iofs för 15 år sen så kvaliteten kan ha ändrats till det sämre sen dess men generellt brukar mina laminatgolv tåla både mekanisk och kemisk påverkan utan att det märks. Det är väl en av fördelarna med laminat?

Limrester > Kemisk ren bensin.

Svinto! Repar inte så länge det löddrar, dock gäller det givetvis att inte slaska på med vatten så att det rinner ner mellan listen/golvet. Jag fick ett fint engelskt bord som det satt maskeringstejp överallt på efter -antagligen- ett skyddsförsök i samband med lagring. Jag var otroligt skeptisk mot att använda svinto, men efter att gett upp både det ena och det andra och började närma mig mordiska tankar mha motorsåg så blev svinto räddaren i nöden.

Johan Gunverth skrev:
Limrester > Kemisk ren bensin.
Skulle också blivit mitt val...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.