10 525 läst ·
12 svar
11k läst
12 svar
Fantstiskt billiga "steam showers"
Det finns en annan länk som behandlar bubbelbad från
http://www.importlagret.com/
men jag är intresserad av en duschkabin med ångbad.
Har någon köpt från ovanstående firma?
Hade tänkt mig en B 106 CL.
På bilderna ser kabinerna väldigt lika ut som de med betydligt högre pris. Tror Ni man vågar köpa från Importlagret?
http://www.importlagret.com/
men jag är intresserad av en duschkabin med ångbad.
Har någon köpt från ovanstående firma?
Hade tänkt mig en B 106 CL.
På bilderna ser kabinerna väldigt lika ut som de med betydligt högre pris. Tror Ni man vågar köpa från Importlagret?
Även jag är inne på att köpa en steamshower eller möjligen en vanligt massagekabin har inte bestämmt mig än.
Har själv kollat Olgus Ångkabin A001S som finns hos www.trendimport.se
Någon som kanske sett den i verkligheten?
Finns visst showroom i stockholm och gävle för er som bor där.
Har själv kollat Olgus Ångkabin A001S som finns hos www.trendimport.se
Någon som kanske sett den i verkligheten?
Finns visst showroom i stockholm och gävle för er som bor där.
Tillverkarna av tätskikt har tydligen synpunkter på ångbastuinstallationer (gäller kanske inte kabinvarianterna?) och säger att tätskikten inte klarar av den belastningen/ångtrycket som uppstår från en ångbastu.
Man jobbar nu på att ta fram någon variant som står pall för uppgiften eftersom allt fler vill ha ångbastu.
Man jobbar nu på att ta fram någon variant som står pall för uppgiften eftersom allt fler vill ha ångbastu.
Har byggt ny kupa som är tänkt att ha det nya badrummet i. När vi var och kollade på ångkabiner så var inte sambon så imponerad och när hon väl gick in i en dåligt hopmonterad Hafa steamer så var kommentaren i still med: rappligt smäck, det ska vi inte ha. Så nu har vi istället tänkt att bygga en egen ångdusch med aggregat från Tylö. Iaf så ställde jag denna frågan till Tylö:
F: Är det något speciellt att tänka på vad gäller tätskikt och fog och bruk material till kakel?
S: Det är samma krav som i duschen.
och fick svaret tillbaka. Trodde de visste vad de pratade om men det kanske de inte gör. ACME, har du någon källa som man kan verifiera med?
F: Är det något speciellt att tänka på vad gäller tätskikt och fog och bruk material till kakel?
och fick svaret tillbaka. Trodde de visste vad de pratade om men det kanske de inte gör. ACME, har du någon källa som man kan verifiera med?
Jag sitter bara på tredjehandsuppgifter, men jag misstänker att de tillfrågade var Maxit, då plattsättaren som ringde till dom (eller någon annan..) oftast jobbar med Deitermann's produkter som säljs under Maxit's flagga.
Kolla med tillverkaren av det tätskikt du har tänkt att använda, eller bolla frågan på kundcenter@maxit.se.
Kolla med tillverkaren av det tätskikt du har tänkt att använda, eller bolla frågan på kundcenter@maxit.se.
Hos mig blir det inte ens imma på badrumsspegeln så det är nog ingen fara.markus00 skrev:
Kabinen är ganska tät, vid vanlig dusch tex så startar den fuktstyrda badrumsfläkten först när man är klar och öppnar dörrarna.
/Danne
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
lassecb skrev:Har byggt ny kupa som är tänkt att ha det nya badrummet i. När vi var och kollade på ångkabiner så var inte sambon så imponerad och när hon väl gick in i en dåligt hopmonterad Hafa steamer så var kommentaren i still med: rappligt smäck, det ska vi inte ha. Så nu har vi istället tänkt att bygga en egen ångdusch med aggregat från Tylö. Iaf så ställde jag denna frågan till Tylö:
Har tankt pa samma ide. Har varit i kontakt med lite olika leverantorer av aggregat men inte hittat nagon i sverige direkt. Vet att vi anvande Nordic aggregat nar vi byggde en till en kund i London. Vad kostar ett aggregat fran Tylo? Vart kan man hitta deras aggregat och vad kostar det? E det nagon som har en uppfattning om hur mycker det kostar att driva ett sant aggregat?
Vanligen Anders
ACME skrev:Tillverkarna av tätskikt har tydligen synpunkter på ångbastuinstallationer (gäller kanske inte kabinvarianterna?) och säger att tätskikten inte klarar av den belastningen/ångtrycket som uppstår från en ångbastu.
Och som vanligt tänker inte branschen på helheten.
Hur gör man med taket då ?
Ett ångtryck som är för högt för nya super väggtätskiktet är helt ok att skicka rätt upp i det oskyddade vindsbjälklaget.......
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden