C
Kommer ni ihåg ärendet i HD för något år sedan?....

Alltnog jag har hjälpt en som drabbats att få ersättning för en skada som förorsakades på liknande sätt... beloppet översteg 100.000:-.....

Så visst går det att få hög ersättning för fällda träd......Men det tog tid och ersättningen hade nog kunnat bli högre om den drabbade valt att stämma skadevållaren....Det ville den drabbade emellertid inte, eftersom den drabbade/skadelidande är en äldre person....

OBS! Jag arbetar inte med sånt här och kommer inte att ta åt mig ett sånt här ärende igen...och jag gjorde det gratis....som jag gjort med alla andra jag hjälpt....

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Blir lite nyfiken.

Om det nu inte var den som vållat skadan som betalade över 100 000. Vem var det då, och varför?

Går det att skriva om utan att du avsöjar för mycket så vore det intressant.

D
hempularen skrev:
Om det nu inte var den som vållat skadan som betalade över 100 000. Vem var det då, och varför?
Hur menar du nu? Står väl ingenstans att det inte var den vållande som betalade. Bara att det inte gick till stämning utan förlikning innan dess.

Usch vad jag hatar såna här förvirrande inlägg... vad vill TS?
Berätta hur duktig han/hon är?
Att man kan få mycket betalt om någon fäller ens träd?
Att det tar lång tid?
Att man ska sluta fråga henne/honom om hjälp?

....

• Gilla
pegasodavid och 7 till
  • Laddar…
C
Förvirrat inlägg? Ja det kan man väl säga om det du skrivit...Läs det jag skrivit i positiv anda...En upplysning till dig o andra om att det trots allt finns möjligheter om man blivit drabbad....

• Gilla
Snoopy32 och 1 till
  • Laddar…
carra skrev:
Förvirrat inlägg? Ja det kan man väl säga om det du skrivit...Läs det jag skrivit i positiv anda...En upplysning till dig o andra om att det trots allt finns möjligheter om man blivit drabbad....
Och bra, tack!
Då är jag med...

• Gilla
bling och 1 till
  • Laddar…
carra skrev:
Tack för förtydligandet!
Måste erkänna jag inte heller förstod ditt inlägg. Jag uppfattade det också som förvirrat och otydligt. Precis som om du inte fick skrivit ner allt du tänkte...

• Gilla
leffe-e och 4 till
  • Laddar…
Jag tappades bort redan i första meningen. Jag minns flera case i HD men inte just det här, vilket det nu kan tänkas vara.

Därifrån gick det utför.

• Gilla
leffe-e och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.