Hej!
Vi håller på att bygga om ett hus från 30-talet, bl a med helrenovering av tidigare garage/källare. Vi har haft byggare som gjutit ny bottenplatta med packat grus, isolering, golvvärme och betonggjutning. Huset står på packad lerjord.
Min fråga är om någon har erfarenhet/kunskap om lämpligheten att lägga ett fanérgolv i sån miljö? Vi vill helst slippa en plastig känsla på golvet, och klinkers kan bli väldigt hårt att gå på i längden.
Är det lämpligt med fanér eller finns det bättre prisvärda och snygga alternativ, tx i trä, som klarar de krav som ställs på källargolv och samtidigt upplevs som varmare och mjukare än ett klinkersgolv men utan att vara plastiga?
Tack på förhand,