Det är också jävligt viktigt att OM någon faller och sedan sedan blir räddad då ska den som fått ner fallen veta att man måste lossa banden *långsamt*!
Det är inte bara att slita av selensså fort som möjligt, vilket kan verka som det bästa.
Det är inte alltid den som har ramlat är helt klar i skallen så gå igenom det Innan!

Släpper man bara på banden rusar blodet, en massa organ pajar och man får åka hem i en påse.
Inte kul.
Det kan räcka med att bli hängande så lite som några minuter.
Så se till att ni läser på lite innan ni kränger på er selen och tror att blir odödliga. :cool:
 
nino nino skrev:
Jo det vet jag men det är ju märkligt att det är så pass stora skillnader, en kan du övernatta i den andra kan du dö i efter 15min typ...
skillnaden ligger i om repet är fäst fram eller bak på selen, de flesta fallskydd är gjorda för att fästas i ryggögglan på selen och då kan det gå illa om man väl faller och ej får hjälp. Kan man fästa repet frampå selen är den lite mer ivägen när man jobbar men då kan man sitta ganska länge i selen vid ett fall. Detta då blodflödet i benen ej blockeras.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.