5 377 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Fälla in strömbrytare i utanpåliggande installation
Jag bor i en gammal lägenhet med utanpåliggande el. I renoveringens tecken har jag hittat snygga strömbrytare som tyvärr bara lämpar sig för infällt montage. Så min fråga är egentligen, får man låta fräsa ur och fälla in en strömbrytare när övrig installation är utanpåliggande?
Eller måste jag låta riva och göra om allt till infällt? Blir ganska bökigt med betong och tegelväggar.
Mvh
Daniel
Eller måste jag låta riva och göra om allt till infällt? Blir ganska bökigt med betong och tegelväggar.
Mvh
Daniel
Tack.
Det är främst Mertens varianter med glasram. Nu tror jag inte det finns förhöjningsram till dessa, men även om det skulle finnas så var ju tanken att det blir mycket snyggare att ha den infälld.
Finns det alltså någon möjlighet rent regelmässigt att ha en sådan installation?
Mvh
Daniel
Det är främst Mertens varianter med glasram. Nu tror jag inte det finns förhöjningsram till dessa, men även om det skulle finnas så var ju tanken att det blir mycket snyggare att ha den infälld.
Finns det alltså någon möjlighet rent regelmässigt att ha en sådan installation?
Mvh
Daniel
OK.tertius skrev:
Den frågan kan jag dock inte svara på, passar vidare till någon som kan detta...
Jag har sett installationer där man huggit in apparatdosor i väggen och sedan gått in i dessa med kulo men törs inte svara på om detta är tillåtet enligt den allra sista paragrafen.
Klicka här för att svara