3 696 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Fälla in el i gammal plankvägg
Jag skulle nog köra den metoden. Borde vara enklast. Det som kan ställa till det lite är om väggarna är fyllda med sågspån, då blir det lite struligare att få fram slangen.C cpalm skrev:Jag skulle köra ROT-dosor, slang och fiska. Gå horisontellt så mycket som möjligt och välja ett fåtal väl valda platser där du behöver gå vertikalt över kortlingarna där du plockar bort en bräda. Notera att du måste lossa på 3-4 brädor för att inte bryta av fjädern. Inte för att det kanske spelar så stor roll om du ändå skall gipsa.
Samtidigt blir jag inte klok på bilden där du provborrat med hålsågen, där innanför är det ju modern isolering. Men den väggen kanske är nyare än resten?
Huset är tillbyggt och ombyggt flera gånger genom åren men den väggen ska vara orginal enligt förra ägaren. Har inte ens reflekterat över att isoleringen är av modernare typ. Kanske har man isolerat i efterhand genom att plocka bort plankor och fylla väggen.D Dublin skrev:Jag skulle nog köra den metoden. Borde vara enklast. Det som kan ställa till det lite är om väggarna är fyllda med sågspån, då blir det lite struligare att få fram slangen.
Samtidigt blir jag inte klok på bilden där du provborrat med hålsågen, där innanför är det ju modern isolering. Men den väggen kanske är nyare än resten?
Har nog landat i att försöka fiska med hål och kanske lossa en enstaka planka om det tar stopp någonstans.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden