Jag har fått en faktura från mattläggaren som gjort tätskikt åt oss i några rum.
På fakturan specificeras ca. 11.000kr som timpenning (420kr/h), 20.000kr som material och sedan ytterligare 20.000kr som "montering".
Jag ringde och frågade firman och de sa att de alltid tog betalt på detta vis. Blev lite nyfiken på om det är vanligt? I praktiken är alltså timpenningen runt 1200kr/h. Låter det rimligt?