Hos mig kostade det totalt med matrial 8000 kr efter rot vi körde plastmatta 4 väggar och golv han va där i 3 timmar tog betalt för 4.5h.
 
B begion skrev:
Jag har fått en faktura från mattläggaren som gjort tätskikt åt oss i några rum.

På fakturan specificeras ca. 11.000kr som timpenning (420kr/h), 20.000kr som material och sedan ytterligare 20.000kr som "montering".

Jag ringde och frågade firman och de sa att de alltid tog betalt på detta vis. Blev lite nyfiken på om det är vanligt? I praktiken är alltså timpenningen runt 1200kr/h. Låter det rimligt?
Verkar mycket kolla det.
 
mickeparkinson mickeparkinson skrev:
Verkar mycket kolla det.
Vad ska TS kolla 7 år senare?
 
  • Haha
Kane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.