Det stämmer säkert som du säger. Det skulle vara svårt att hålla ordning på det annars som du säger. Det är med andra ord ett kryphål i reglerna.
Det var dock inget jag kände till.

Stämde av fakturan igår. Hade fyra punkter som jag ville att han skulle kolla på.

1. Tyckte det hade gått åt väldigt mycket fördragen flex. Kontrollmätte fördragen kontra tom flex. Någon har förväxlat dessa. Antal meter stämmer dock.

2. Hittar bara en TED-K13 dosa. Fakturan säger 2.

3. Hål i ångspärr på flera ställen. Oftast där praktikanten försökt spika lettin. Han har helt enkelt träffat närliggande regel bakom ångspärr med hammaren. Flera hål även där slang dragits mellan primär/sekundärreglar. På några ställen har mitt 45mm installationsskikt hamnat nära en annan stående regel, ca 60mm mellan. Inga av dessa hål nämndes av varken praktikant eller elektriker. Förvånad? Näe. Har själv kontrollerat alla ställen och tejpat. Skulle få 1tim avdrag för besväret.

4. Och så timmarna. Ställde baranfrpgan hurnhan hade räknat, för jag fick inte ihop det. Hoppsan. Kollegan hade visst gjort fel. Skulle varken få 30 tim ROT eller få betala för praktikanten. Tydligen var det hårt tryck nu innan jul att få ut alla fakturor så det hade gått lite fort. Eller så försökte någon dra en rövare. :geek:

Ny faktura kommer.

• Gilla
Gud_ och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.