Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Thomas59
tille1 skrev:
Om nån behöver läsa på så är det du benjamin men dina argument tryter förstår jag
Om alla tycker att det är nånsannan fel hela tiden blir det en konstig värld tror jag
mvh tille
Om man ger sig in i en debatt så är det en fördel för alla parter om man har lite koll på grundläggande principer inom det område man diskuterar. Det kan bli lite spretigt om vi i vart och vartannat inlägg måste förklara grundläggande ekonomiska principer.

Thomas59
tille1 skrev:
Att om två företagare träffas startar en kartell
Sunda marknadskrafter låter bra eller hur i bland klarnar i dina inlägg men oftast är det bara massa ord o trams Thomas
O din vapen dragare benjamin har blivit golvad totalt tydligen
mvh Tille
Då har du hört fel. Det händer den bäste. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kartell

S
Thomas59 skrev:
Du får nog slå följe med Swedberg till bibblan. Det blir för långtgående att förklara grundläggande företagsekonomiska prissättningsprinciper här. Det korta svaret är JA. Det är givietvis ok att ta ett högre pris om det motsvaras av ett mervärde. Får väl hoppas att du är anställd och inte företagare:rolleyes:.
Vilken bok ska vi leta efter?

Thomas59
Akzid skrev:
Det är lagligt att göra så men jag tycker det är dålig stil...
Kan bara ta som ett exempel när jag köpte en projektor, hade fått den 1000kr billigare på nätet, men valde endå att köpa den i butik pga deras trevliga bemötande.. Visst kunde jag fått all info av dem och sen gått hem i soffan och beställt en.. Men så gör man inte tycker jag.. Men alla är vi olika :)
Det är helt ok. Om du tyckte att deras trevliga bemötande var värt 1000 kr så har jag inga synpunkter på det. Butiken erbjöd ett mervärde (leendet) och du värderade det till 1000 kr.

Thomas59
Patrik_Hed skrev:
Svampbob, vad står det i slutet på din signatur? ;)

(Jag är neutral i frågan).

//Patrik

Haha, ja det är en rest från debatten kring huruvuda hantverkare skulle ha en "Proffsstämplel" vid sidan om sitt nick. Proffsen (några i alla fall) menade då på att forumbesökare genom denna "proffstagg" skulle kunna skilja ut proffsens råd från oss övriga oseriösa hempulare som mest inte kunde någonting.

Har inte orkat ändra och det och på sätt och vis stämmer det också, jag är ju ingen hantverkare. Man ska för övrigt inte lita till 100% på NÅGON som skriver anonymt på nätet.

Vore kul om du förklara någon gång thomas du ägnar dig mest åt att kopiera in andras inlägg o skriva en massa trams
Kul o höra att du har barn dom brukar ge andra perspektiv i livet men inte på dig tydligen
Mvh Tille

Vi är inte golvade.

Vi sitter här 12 pers o asgarvar åt vissa inlägg här d^_^b

Tack för underhållningen!

Helt klart är det meningslöst att försöka komma till konsensus då Thomas59 o Jag står så långt ifrån dom 3 sista musketörerna som har som måtto att Lura kunder, vara oärliga och totalt sakna kunskap om basic marknadsekonomi.

Dessa tre fattar inte ens att det inte är hantverkare som yrkesgrupp det handlar om utan ett beteende som uppenbarligen är vanligt inom dessa yrkesgrupper som vi argumenterar emot.

Ni som varit med ett tag kommer väl ihåg den där tokstollen på VVS förbundet som beklagade sig över Rinkaby Rörs inträde på marknaden som totalt krossat fiffelförsöken med fake prislistor som enligt denna snubbe var en fara för hela branschen:P

Tack vare Rinkaby så håller VVS branschen på att utrota kundföraktet som fortfarande bevisligen i denna tråd fortfarande praktiseras inom El-Branschen.

När RinkabyEl öppnar så får vi kanske lite ordning o reda även här:wow:

S
Nu tycker jag att vi vänder blad och ses nästa år med vår och sommar som mål.
Själv har jag förhoppningsvis några gammeltackskaffeflickor vid fikabordet när nattfikat ska intas.

GOTT NYTT vad det nu blir :)

Thomas59
Swedberg skrev:
Så du tar tillbaka att EL&VVS ska inför rakning?
Om dom ska in för rakning inom en nära framtid kan jag inte uttala mig om. Vem vet vad konsumentlagstiftarna har i pipen. Jag kan ta tillbaks det om det får dig att må bättre. Det är ju inte jag som bestämmer så det kan jag bjuda på:wow:

Jag trodde det var sju små dvärgar
varför öppnar inte du rinkabyel eftersom du anser dig kunna branchen o dessutom ha stenkoll på övriga förekommande bitar vore väll lätt att få oss tre idioter på fall
Du kan ju få juridisk hjälp av din kompis men fråga vad det kostar först kompetens är dyrt säger en del
mvh tille

Thomas59
tille1 skrev:
Du är fin du Thomas jag verkar kunna mer om hur marknaden funkar än du iallafall . Men du har rätt det är svårt ibland att va företagare tursamt har jag inte råkat på nån kund som varit som du.
En kund som jag haft hade varit företagsledare länge sa att skolat folk startade inte företag för när dom tittade på risker o ev utfall insåg dom att det var bättre att va anställd
mvh tille
Ja du verkar ju ha björnkoll på såväl marknaden som företagandet så du har säkert rätt i allt det du skriver och jag har fel. Ibland tar det ett tag att få den insikten:x

Thomas59
Swedberg skrev:
Vilken bok ska vi leta efter?
Ge en man en fisk så är han mätt för dagen. Lär honom att fiska så är han mätt för livet.

Det är helt enkelt så att ska du utvecklas på riktigt inom området så måste du själv rota i lite i den ekonomiska litteraturen. Då lär du dig även en hel del annat på vägen. Får du en boktitel och en sidhänvisning lär du dig inget.

jag tar ditt inlägg som om att det dags att lägga ner, vi ses säkert snart i en liknande tråd
Gott nytt år "jag ser fram emot spännande trådar nästa år "
Mvh Tille

Thomas59
tille1 skrev:
Vore kul om du förklara någon gång thomas du ägnar dig mest åt att kopiera in andras inlägg o skriva en massa trams
Kul o höra att du har barn dom brukar ge andra perspektiv i livet men inte på dig tydligen
Mvh Tille
Du är en kul kille du tille. Det du tycker är trams är ju bara det jag kopierat in från dina och dina polares inlägg.

Jag hade hunnit skaffa mig perspektiv på livet innan jag blev pappa men visst du har rätt där.

Thomas59
Nimajneb skrev:
Vi är inte golvade.

Vi sitter här 12 pers o asgarvar åt vissa inlägg här d^_^b

Tack för underhållningen!

Helt klart är det meningslöst att försöka komma till konsensus då Thomas59 o Jag står så långt ifrån dom 3 sista musketörerna som har som måtto att Lura kunder, vara oärliga och totalt sakna kunskap om basic marknadsekonomi.

Dessa tre fattar inte ens att det inte är hantverkare som yrkesgrupp det handlar om utan ett beteende som uppenbarligen är vanligt inom dessa yrkesgrupper som vi argumenterar emot.

Ni som varit med ett tag kommer väl ihåg den där tokstollen på VVS förbundet som beklagade sig över Rinkaby Rörs inträde på marknaden som totalt krossat fiffelförsöken med fake prislistor som enligt denna snubbe var en fara för hela branschen:P

Tack vare Rinkaby så håller VVS branschen på att utrota kundföraktet som fortfarande bevisligen i denna tråd fortfarande praktiseras inom El-Branschen.

När RinkabyEl öppnar så får vi kanske lite ordning o reda även här:wow:
Själv är jag faktiskt golvad - bokstavligt. Ligger i sängen med influensa och kan bara se på då resten av familjen klär upp sig inför kvällen smokingmiddag.

Har inte skrattat så mycket idag men då du påminde om snubben på VVS-förbundet kunde jag inte hålla mig längre. Sicket mongo!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.