21 023 läst ·
286 svar
21k läst
286 svar
Faktura Elektriker
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Argumenterar du emot något så kan du knappast hänvisa till en hel bok då man söker svar. Du bör var mer seriös än så.Nimajneb skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Svampbob, vad står det i slutet på din signatur? 
(Jag är neutral i frågan).
//Patrik
(Jag är neutral i frågan).
//Patrik
Åter igen, läs mina inlägg, läs hundratals andra. Jag skulle även kunna men kommer inte lägga upp tingsrättens utslag på mina 2 case jag personligen varit involverad i. Om vi bad om ett upprop så skulle tusentals o åter tusentals människor vakna upp o säga att:Swedberg skrev:
"nu får de ta me f...n va nog"
Det tråkiga är att detta rötäggsbeteende bara finns hos en del av yrkeskårens utövare men hela kåren får stå till svars. Jag skulle naturligtvis kunna hänga ut mina kärande men jag tycker det är fel, dom har fått sitt straff och jag kommer aldrig att ge dom goda referenser om någon skulle fråga.
Bara för att det finns Huliganer inom ett forbollslags supportrar så betyder det inte att alla AIK, DIF, HIF, HIF, MFF, IFK etc etc supporters är idioter.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 355 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 355 inlägg
Då har jag verkligen uttryckt mig otydligt. Jag har definitivt inte påstått av el/vvs-killarna är några stjärnsäljare. Tvärtom. Skälet till att kunderna klagar är ju att dom upplever sig lurade och skälet till detta är ju antingen att säljaren (el/vvskillen) mörkade priserna eller att mervärdet inte motsvarade påslaget. Förmodligen en kombination.Swedberg skrev:
Om el/vvskillarna skulle vara stjärnsäljare skulle ju kunden vara nöjd med det höga påslaget och uppleva att dom verkligen fick något extra utöver vad dom skulle ha fått om dom köpt prylarna på en vanlig stormakrnad. Så är ju n'ästan aldrig fallet dock.
Ska jag ge dig sidhänvisning som en lågstadiefröken?Swedberg skrev:
Men då jag inte vet vilken bok du kommer skaffa, börja läs den biten som handlar om prisets tillgänglighet och hur det slutliga priset beslutas.
Du får läsa månåååååååånga böcker för att hitta att det sistnämnda ovan skall komma på slutfakturan med 2 dagars betalningsfrist vilket tråden handlar om.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 355 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 355 inlägg
Du får nog slå följe med Swedberg till bibblan. Det blir för långtgående att förklara grundläggande företagsekonomiska prissättningsprinciper här. Det korta svaret är JA. Det är givietvis ok att ta ett högre pris om det motsvaras av ett mervärde. Får väl hoppas att du är anställd och inte företagaretille1 skrev:
Några saker som jag kan tillägga.
Ang
Offerter så gör jag offerter på saker i Elbranchen på summor mellan ca 1000-1 000 000 kr.
Kunden får svar på det han eller hon frågar, är det fler kunder som räknar på samma jobb får dom en kopia om dom har samma underlag. Har dom olika underlag får dom svar på det resp frågar på.
Ang
GNP listorna verkar alla tro att det bara är en lista och att alla jobbar efter den, vad bygger ni det på?
Ang
Matrl priser och vad saker kostar så tror jag inte att det är någon som kan säga det exakta priset på ett spec art nr.
Ang
Offerter så gör jag offerter på saker i Elbranchen på summor mellan ca 1000-1 000 000 kr.
Kunden får svar på det han eller hon frågar, är det fler kunder som räknar på samma jobb får dom en kopia om dom har samma underlag. Har dom olika underlag får dom svar på det resp frågar på.
Ang
GNP listorna verkar alla tro att det bara är en lista och att alla jobbar efter den, vad bygger ni det på?
Ang
Matrl priser och vad saker kostar så tror jag inte att det är någon som kan säga det exakta priset på ett spec art nr.
Jag förstår att du nämner lågstadiefröken då du verkar sakna denna kvinna väldigt mycket.Nimajneb skrev:Ska jag ge dig sidhänvisning som en lågstadiefröken?
Men då jag inte vet vilken bok du kommer skaffa, börja läs den biten som handlar om prisets tillgänglighet och hur det slutliga priset beslutas.
Du får läsa månåååååååånga böcker för att hitta att det sistnämnda ovan skall komma på slutfakturan med 2 dagars betalningsfrist vilket tråden handlar om.![]()
Några svar har du ju inte vilket är lite tråkigt men, men. Alla kan inte svara snabbt.
Jag hoppas att du med denna lågstadiefrökendrömmar får en trevlig nyårsafton.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 355 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 355 inlägg
Jag tror inte det kommer att blir något större problem. De flesta klar idag av att handla sin mat trots att det i varje liten by inte längre finns en slaktare, en ostbutik, ett bageri osv. som det fanns förr i tiden. Det är inte ens säkert att det kommer att finnas någon privat biltrafik då min dotter är vuxen.Swedberg skrev:Hur kommer det samhälle se ut tillslut när ingen har råd att driva en butik pga, att tills dess har butikerna stått för visning av produkter men nätbutikerna säljer?
Nej Thomas59 du ska inte förbjudas att gå in på bilia Haga Norra och titta på bil. Men i det samhället du eftersträvar så kommer det inte finnas något bilia någonstans där dina barnbarn kan gå och titta på bil.
Angående just vitvarubutiken så kan väl konstateras att om kunderna inte är beredda att betala det merpris som butiken tar ut så får man ju gissa att butiken inte heller erbjuder något mervärde som kunderna finner det värt att betala för.
Du är fin du Thomas jag verkar kunna mer om hur marknaden funkar än du iallafall . Men du har rätt det är svårt ibland att va företagare tursamt har jag inte råkat på nån kund som varit som du.
En kund som jag haft hade varit företagsledare länge sa att skolat folk startade inte företag för när dom tittade på risker o ev utfall insåg dom att det var bättre att va anställd
mvh tille
En kund som jag haft hade varit företagsledare länge sa att skolat folk startade inte företag för när dom tittade på risker o ev utfall insåg dom att det var bättre att va anställd
mvh tille