Demmpa Demmpa skrev:
Följde/köpte det med nya bottenventiler och vattenlås till den/de nya tvättstället?

När vi köpte tvättställ till badrummen så valde vi popup-ventiler med inbyggt vattenlås, likt följande,
[länk]
Pop-up bottenventiler köpte vi tillsammans med tvättställen, men inte något vattenlås som passar för montering ovan/bakom lådan i kommoden

Det finns ju lågbyggande alternativ utan vattenlås som har luktspärr iform av en gummi/plast flärp.

Flexibel vit slang med rördetalj, används för avlopp och kan kapas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast personligen föredrar jag riktiga vattenlås.

Fritt kapbar flexslang kan däremot vara mycket användbar i vissa situationer.

Såhär blev det. Planadaptrar i T-kopplingar och sedan kopplade tre av slangarna på det sättet. För den fjärde (som inte nådde till T-kopplingen) fick jag kapa röret och sätta ny klämringskoppling + planadapter. Verkar hålla tät.
Fixade till även avloppet :)

Tack alla som svarade och gav tips! Ni är fantastiska!

• Vattenrör under diskbänk, visar T-kopplingar och slangar anslutna med planadaptrar och klämringskoppling, del av renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Vattenrör under diskbänk med T-kopplingar och slangar fästa, samt ett avlopp.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Utmärkt. Klamma också

• Gilla
ilcretzzo
  • Laddar…
I ilcretzzo skrev:
Såhär blev det. Planadaptrar i T-kopplingar och sedan kopplade tre av slangarna på det sättet. För den fjärde (som inte nådde till T-kopplingen) fick jag kapa röret och sätta ny klämringskoppling + planadapter. Verkar hålla tät.
Fixade till även avloppet :)

Tack alla som svarade och gav tips! Ni är fantastiska!
Maybe now you can earn some extra money from your neighbors? ;-)

• Haha
ilcretzzo
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Utmärkt. Klamma också
Frågan är hur jag kan klamma bäst. Det är lite avstånd mellan vägg och kopparrör och de flesta klammer ser inte ut att passa. Sedan vill jag helst undvika att göra hål i badrumsväggen. Kanske klamma fast i kommoden på något ställe?

Det finns självhäftande klämmor vilket är bra, men det löser inte mitt problem med avståndet mellan vägg och rör.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.