J jonaslatt skrev:
Tack för snabba svar. Men kan någon förklara hur jag ska koppla relät har helt tappat bort min enkla beskrivning jag hade liggandes.
Kostar ju inget att prova utan relät, troligtvis kommer det fungera bra.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Kostar ju inget att prova utan relät, troligtvis kommer det fungera bra.
Beror helt på vilket grundlöst ingången på Shelly ger. Som sagt har du mätt upp mer på den? I tråden där TS har problem med rörelsevakt pekar det mesta mot att pucken är typ B.

Förstår tyvärr inte hur relät ska kopplas.

Men ser detta rätt ut? Sen ska de blåa kopplas ihop.
Elkoppling av nivågivare med blå och bruna kablar kopplade till en svart reläenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
J jonaslatt skrev:

[bild]
Nä, ser lite skumt ut.
Såhär kan du koppla, med skillnaden att du inte behöver nollan till din givare, den ska gå direkt till Shellyn.
Elkomponent med anslutna kablar och WAGO-klämmor på en mörk yta, visar hur man kopplar en givare till en Shelly-enhet.
Skapa konto

5
Se din 2-trådsgivare som NO-kontakten (strömbrytaren) som går in på sw1 :)

Peter 2400 tack för bilden. Det verka funka kanon. Givaren starta och reagerar direkt när jag rör handen framför. Nu ska jag bara luska ut hur man aktiverar och fixar shelly. Engelska och jag går inte ihop.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:

[bild]
Har du koll på vad den gröna tråden är. Är den fas eller nolla är det ok se bara till att det inte är jord som kanske antyds med grön som i grön-gul.

Och sen för lite tjat använd reläet när du har det, du säkrar din funktion över tid och vid olika fall med xxx% då och enkelt att göra också.

• Gilla
50procent
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:
Peter 2400 tack för bilden. Det verka funka kanon. Givaren starta och reagerar direkt när jag rör handen framför. Nu ska jag bara luska ut hur man aktiverar och fixar shelly. Engelska och jag går inte ihop.
Det fixar du, engelska kan ju vara bra att kunna dock.
Tänker mig att du ställer in ingången såhär,
Skärmdump av inställningsmenyn för "POWER ON DEFAULT MODE" och "BUTTON TYPE" i en Shelly-reläkonfiguration.
Skapa konto

sedan behöver du skapa en ”scene” som ger en notis eller mail när relät ändrar läge.
Lycka till,

Kul att tror på mig. När jag har lyckas lösa inställningarna så ska jag försöka fixa samma med pellets brännaren. Det blir nog tyvärr lite svårare el då. Måste ta ström från en diod där som tända när den dör.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Fick du detta att fungera med larm när pelletsen är på väg att ta slut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.