315 läst ·
4 svar
315 läst
4 svar
Få bukt med drag under golvlister
Märkte idag att det drar något fruktansvärt från en av väggarna i sovrummet, likaså i rummet på andra sidan, om än lite mindre. Har konsulterat Gemini om hur man kan göra vilken gav mig följande instruktion:
1. Lägg in drev (glasull) i glipan mellan golv och vägg (parkett och gips)
2. Lägg på en bottningslist ovanför ullen
3. Foga med akryl eller liknande
4. På med listen igen
Låter detta rimligt? Eller är det någon hallucination inblandat här.
Tack för svar!
1. Lägg in drev (glasull) i glipan mellan golv och vägg (parkett och gips)
2. Lägg på en bottningslist ovanför ullen
3. Foga med akryl eller liknande
4. På med listen igen
Låter detta rimligt? Eller är det någon hallucination inblandat här.
Tack för svar!
Jag hade samma problem, väggen var öppen ned i trossbotten, så det drog därifrån. Den var bara 1 m lång, men väggen längst ned kunde vara 10 grader när det var minusgrader ute. Även om jag ogillar fogskum fick det bli ett undantag där. Jag tog bort golvlisten, borrade några 10 mm hål, tryckte i fogskum och satte tillbaka golvlisten. Draget försvann.
Jag ville ju också stoppa kalluften som drog genom väggen upp i taket.
Var borrade du hålen någonstans? Jag tänkte tjoffa in ull i glipan mellan golv och vägg och sen på med restenN nb. skrev:Jag hade samma problem, väggen var öppen ned i trossbotten, så det drog därifrån. Den var bara 1 m lång, men väggen längst ned kunde vara 10 grader när det var minusgrader ute. Även om jag ogillar fogskum fick det bli ett undantag där. Jag tog bort golvlisten, borrade några 10 mm hål, tryckte i fogskum och satte tillbaka golvlisten. Draget försvann.
Klicka här för att svara