Skruvdragaren släpper inte bitsen, går inte att snurra snabbchucken när maskinen är av eller hålla emot när den är på. Vet inte om jag blivit dum i huvudet då jag använde skruvdragaren igår och bytte bits utan problem eller om det är ngt fel på skruvdragaren

• IMG_6474.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus E K
Hade samma problem på min gamla. Fäste chucken i skruvstädet så att det gick att ta i bättre och då släppte den. (Kärvar en del efteråt så använder den nu bara som extra med sällan byte av bit/borr.)

S
B Baqen skrev:
Skruvdragaren släpper inte bitsen, går inte att snurra snabbchucken när maskinen är av eller hålla emot när den är på. Vet inte om jag blivit dum i huvudet då jag använde skruvdragaren igår och bytte bits utan problem eller om det är ngt fel på skruvdragaren
Värme o kyla får stål att röra sig. Kommer nu inte på hur utnyttja, men ’det borde funka’

Ta en rörtång och vrid loss det. Det händer ibland att chucken låser sig på Hilti maskiner. Smörj sedan och kör den fram o tillbaka så brukar det lösa sig.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Hej och välkommen till forumet!
Rörtång som tidigare nämnts eller stor polygrip.

Ibland räcker det med att ge chucken en rejäl smäll med en hammare eller vad man nu har tillgängligt så släpper det.

Händer mig ibland också.
Kör fram/back flera gånger medan du håller fast chucken.
Kläm fast bitsen i skruvstycket, kör fram back.
Knacka.
Till slut släpper det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.