Har köpt Schneider Exxact lamputtag för att byta ut mina gamla befintliga, men nu verkar det som dosan är för stor.

Hittade följande: För infälld montering i apparatdosa c/c 60mm, kopplingsdosa c/c 67mm.

En snabb mätning på min dosa ger c/c 70mm. Hur löser man det?
 
Är det dosor som sitter i taket?

Då skall du taklamputtag c/c 70
 
Nej, den sitter på väggen. Hittade bara en sorts lamputtag i Exxact-serien.
 
Då ska det passa för det finns bara två storlekar på dosorna och det är kopplingsdosa och apparatdosa och det finns olika skruvhål (på lamputtaget) för dom olika dosorna. Det förutsatt att du har vanliga eldosor i din vägg.
 
Som elmont skriver, passar inte uttaget så vrid ringen i dosan ett kvarts varv. Det är olika avstånd mellan hålen beroende på hur du sätter skruvarna.
 
Tack. Mycket riktigt så fanns det ett par hål som passade, men då hamnade hela uttaget på sniskan. Hade inte en tanke på att det faktiskt gick att vrida ringen i dosan :)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.