5 458 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Exxact Lamputtag, för stor dosa?
Har köpt Schneider Exxact lamputtag för att byta ut mina gamla befintliga, men nu verkar det som dosan är för stor.
Hittade följande: För infälld montering i apparatdosa c/c 60mm, kopplingsdosa c/c 67mm.
En snabb mätning på min dosa ger c/c 70mm. Hur löser man det?
Hittade följande: För infälld montering i apparatdosa c/c 60mm, kopplingsdosa c/c 67mm.
En snabb mätning på min dosa ger c/c 70mm. Hur löser man det?
Då ska det passa för det finns bara två storlekar på dosorna och det är kopplingsdosa och apparatdosa och det finns olika skruvhål (på lamputtaget) för dom olika dosorna. Det förutsatt att du har vanliga eldosor i din vägg.
Klicka här för att svara