Jag har använt denna serie i hela huset, mestadels vit men på mörka väggar i antracit, och ska nu byta en dimmer mot en kronbrytare så jag kan tända och släcka två olika lampor separat från ett och samma ställe. Ser då att precis den jag vill ha (se bild) är utgången och jag har inte lyckats hitta någon med den på lager.
Jag har några reservplaner om det inte lyckas men vill ändå kolla med det allvetande forumet om någon vet om jag kan hitta detta? Finns det något ställe som kan ha detta liggande sen det ingick i ordinarie sortiment? Jag kan givetvis köpa även trappbrytare med detta utseende, och sen beställa en vit kronbrytarsats och utgå från den, men jag hittar som sagt inte någon variant av dubbla, runda brytare i antracit från Schneider Exxactserien.
Reservplaner:
- Rund kron men vit istället (detta blir nog troligen reservplan A)
--- Hmm, denna verkar inte heller finnas längre..? Däremot finns dubbeltrapp i vitt vad jag kan se. Eller har samma brytare stöd både för dubbeltrapp och kron beroende på hur man kopplar in den?
- Vanliga rektangulära modellen i Scheider Exxact i antracit (reservplan B)
- Schneider Exxakt Renova i svart (gammaldags utseende så passar inte superbra)
- Elko One i svart (hyggligt lik i form men dels svart och dels inte samma utseende med ram som den jag söker)
Jag har några reservplaner om det inte lyckas men vill ändå kolla med det allvetande forumet om någon vet om jag kan hitta detta? Finns det något ställe som kan ha detta liggande sen det ingick i ordinarie sortiment? Jag kan givetvis köpa även trappbrytare med detta utseende, och sen beställa en vit kronbrytarsats och utgå från den, men jag hittar som sagt inte någon variant av dubbla, runda brytare i antracit från Schneider Exxactserien.
Reservplaner:
- Rund kron men vit istället (detta blir nog troligen reservplan A)
--- Hmm, denna verkar inte heller finnas längre..? Däremot finns dubbeltrapp i vitt vad jag kan se. Eller har samma brytare stöd både för dubbeltrapp och kron beroende på hur man kopplar in den?
- Vanliga rektangulära modellen i Scheider Exxact i antracit (reservplan B)
- Schneider Exxakt Renova i svart (gammaldags utseende så passar inte superbra)
- Elko One i svart (hyggligt lik i form men dels svart och dels inte samma utseende med ram som den jag söker)
Redigerat:
Har du luskat fram vilket e-nummer den har, den du vill hitta?
En dubbeltrapp går att använda som kron, men inte tvärtom.
Så om jag inte missförstått vad du vill göra så funkar det bra för dig både med en kron och en dubbeltrapp.
En dubbeltrapp går att använda som kron, men inte tvärtom.
Så om jag inte missförstått vad du vill göra så funkar det bra för dig både med en kron och en dubbeltrapp.
https://www.se.com/se/sv/product/WD...pa-infälld-16a-ip21-snabbanslutning-antracit/Mikael_L skrev:
Alltså E-nummer 1820317.
Och du förstod mig rätt att jag tänkte att jag bör kunna använda en dubbeltrapp som kron. Men utmaningen verkar vara att hitta grå dubbla, runda knappar.
Troligtvis kör jag på densamma fast i vitt istället. Det ser inte fel ut heller.
Klicka här för att svara