Hej!
Tänkte kolla om någon har en aning om varför vårt golv spricker precis överallt? Köpte och totalrenoverade ett hus för två år sedan. Köpte ett laminatgolv från byggmax, har för mig det kostade strax över 200kr/m2, så var inte heller det billigaste skitgolvet, som vi la i alla rum.
Tog inte många veckor, förens den första sprickan döck upp. Vi började lägga i köket, där jag faktiskt kan förstå att jag möjligt bankat sönder någon kortskarv, eftersom att golvet var för kallt. Men när vi insåg att det inte var rätt temperatur, så satte vi in värmefläktar och väntade tiden som stod på paketen innan vi fortsatte i andra rum.
Tyckte fortfarande att det var ganska svårt att klicka golvet, så jag föste i hela längder längs med kortsidorna och vek ner istället för att slippa slå sönder var och varannan.
Innan vi la golvet, så la vi spånskivor i hela huset för att få en jämn yta att lägga på.
Jag har försökt reklamera golvet, men verkar lönlöst. Nu söker jag mest anledningar till varför det kan tänkas blivit på detta viset, så att när vi river upp golvet och lägger nytt, att det inte blir likadant igen!
Tänkte kolla om någon har en aning om varför vårt golv spricker precis överallt? Köpte och totalrenoverade ett hus för två år sedan. Köpte ett laminatgolv från byggmax, har för mig det kostade strax över 200kr/m2, så var inte heller det billigaste skitgolvet, som vi la i alla rum.
Tog inte många veckor, förens den första sprickan döck upp. Vi började lägga i köket, där jag faktiskt kan förstå att jag möjligt bankat sönder någon kortskarv, eftersom att golvet var för kallt. Men när vi insåg att det inte var rätt temperatur, så satte vi in värmefläktar och väntade tiden som stod på paketen innan vi fortsatte i andra rum.
Tyckte fortfarande att det var ganska svårt att klicka golvet, så jag föste i hela längder längs med kortsidorna och vek ner istället för att slippa slå sönder var och varannan.
Innan vi la golvet, så la vi spånskivor i hela huset för att få en jämn yta att lägga på.
Jag har försökt reklamera golvet, men verkar lönlöst. Nu söker jag mest anledningar till varför det kan tänkas blivit på detta viset, så att när vi river upp golvet och lägger nytt, att det inte blir likadant igen!
Det ser ut som att golvet helt enkelt har torkat isär? Hur långa sektioner av golvet är det? Står det några tunga möbler på det som hindrar rörelser?
200:- per kvadrat är iallafall 4 gånger dyrare än ett riktigt billigt laminatgolv...
200:- per kvadrat är iallafall 4 gånger dyrare än ett riktigt billigt laminatgolv...
Det finns golv från 49kr/m2 och 200kr/m2 är ungefär ett genomsnittspris för laminatgolv. Hur kvalitén är mellan dyrare och billigare laminatgolv låter jag vara osagt.F fixarmicke skrev:
Har du följt monteringsanvisningarna? Varför godtar de inte reklamationen? Vilken firma är det?
Jag köpte laminat på rusta i somras till ett extrarum för 49kr kvadraten så nej det är definitivt inte det billigaste man kan komma.F fixarmicke skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Sådär ska det inte se ut, ett 200kr laminatgolv är ändå ur dyrare ändan för den sortens golv. Laminatgolv brukar ha en kvalitetsklassificering, har du kvar nått paket eller en länk till sidan där golvet säljs så borde den stå. Det brukar vara två siffror som står för olika saker där en högre siffra betyder högre kvalitet. 21 är sämst har jag för mig och 34 bäst. Har ni golvvärme under, riktigt dåliga golv brukar inte klara det. En tumregel är att undvika byggmax om det bara går, för där säljs mest skit.
Klicka här för att svara


