Mikael_L
N noone70 skrev:
Om man räknar några månader som lärling så…
Då tänker du på någon annan

D djac skrev:
Ja man får ju ha sin egen uppfattning men man måste förstå att de som har denna erfarenhet har skapat våra problem och de saknar uppenbarligen både modet och förmågan att erkänna detta och använda sina eventuella krafter till något meningsfullt. Däremot de yngre är smartare, modigare, mer toleranta, mindre fördomsfulla och kommer att driva saker framåt utan att behöva ta hänsyn till gamla dåliga beslut.
Oftast fattades ju de besluten som låg till grund för problemen är de var unga politiker…

Mikael_L Mikael_L skrev:
Då tänker du på någon annan
Sjöstedt?
Har han haft ett jobb? :surprised:

Mikael_L
N noone70 skrev:
Sjöstedt?
Har han haft ett jobb? :surprised:
Nu avgick inte han nyligen...
Men det var kanske han du tänkte på ...

Sjöstedt har jag faktiskt ingen aning om vad för ev jobbkarriär det fanns.
Ohly däremot var däremot konduktör och sen tågmästare i ett antal år innan han försvann in i politiken.
Jag har för mig att han fortfarande var tjänstledig för politiskt uppdrag som partiledare. :)

Men jag har alltid tyckt det varit spännande när folk skriver/säger svetsarn, om Löfven.
Om jag försöker kontra med yrket hos någon annan partiledare så ... Ja, det finns ju inget ...
Ska jag säga "sommarjobbare på ICA under gymnasietiden..."?

Redigerat:
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Ohly däremot var däremot konduktör och sen tågmästare i ett antal år innan han försvann in i politiken.
Jag har för mig att han fortfarande var tjänstledig för politiskt uppdrag som partiledare. :)

Men jag har alltid tyckt det varit spännande när folk skriver/säger svetsarn, om Löfven.
Om jag försöker kontra med yrket hos någon annan partiledare så ... Ja, det finns ju inget ...
Mikael_L Mikael_L skrev:

Nyamko Sabuni Har faktiskt varit ute på arbetsmarknaden, men hon är nog den enda som har haft något jobb(förutom sommarjobb eller inom politiken) av våra PL

D
N noone70 skrev:
Oftast fattades ju de besluten som låg till grund för problemen är de var unga politiker…
Nej, då bestod gruppen av andra medelålders män, det är en konstant.

• Gilla
andersda
  • Laddar…
D
Mikael_L Mikael_L skrev:

Fridolin

D djac skrev:
Fridolin
Det är väl det enda som gott man kan säga om karln, han började jobba direkt han avgick

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Det är väl det enda som gott man kan säga om karln, han började jobba direkt han avgick
Men det är hittepå att han är lärare, han har ingen lärarexamen.

Lärare är ett yrke inte en examen.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Lärare är ett yrke inte en examen.
Hej lowlife! Har du inget bättre för dig än att slänga in värdelösa kommentarer?

D
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
D
N noone70 skrev:
Ingen aning, aldrig träffat honom.

D djac skrev:
"Han har en kandidatexamen vid Stockholms universitets institution för orientaliska språk samt en yrkesexamen som folkhögskolelärare vid Linköpings universitet"

Skrev högskoleprovet och fick 2,0, det är väldigt bra resultat.
”Scheits!”

• Haha
djac
  • Laddar…
P
mnils skrev:
Men då skulle ju inte du få rösta!
Varför tror du det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.