P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men jag har alltid tyckt det varit spännande när folk skriver/säger svetsarn, om Löfven.
Om jag försöker kontra med yrket hos någon annan partiledare så ... Ja, det finns ju inget ...
Ska jag säga "sommarjobbare på ICA under gymnasietiden..."?
Busch arbetade som utomhusmålare i fem (tror jag) säsonger. Eftersom utomhusmåleri oftast inte bedrivs på vintrarna så var arbetet antagligen inte sammanhängande, men nog borde det bli en del arbetslivserfarenhet av det ändå.

Grattis alla vindkraftskramare… Nu får även elområde 1 en släng av sleven… 1.79 kr/kwh

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Grattis alla vindkraftskramare… Nu får även elområde 1 en släng av sleven… 1.79 kr/kwh
Det kommer förhoppningsvis bli tydligt denna vinter för en majoritet av svenskarna att vi behöver välja den sorts politiker (om knappa 10 månader) som kan och vill ta beslut om byggande av ny baskraft.

Pratkvarnar, kappvändare och vindkraftverk är nog bra men inte ger de stabil elproduktion och god tillgång på prisvärd elkraft alla dygnets timmar hela året.

• Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
1,79 är inte det värsta vi sett i SE4. Tur man har bundet pris.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
1,79 är inte det värsta vi sett i SE4. Tur man har bundet pris.
Nä, men ni i SE4 har inte -30 vintertid

N noone70 skrev:
Nä, men ni i SE4 har inte -30 vintertid
Det kan vi vara glada för.
Däremot har vi i SE3 och SE4 ett överskott av politiker som är välfärdsfientliga och lägger ner fungerande befintlig baskraft och snart även reglerkraft.

• Gilla
  • Haha
Snailman och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det kan vi vara glada för.
Däremot har vi i SE3 och SE4 ett överskott av politiker som är välfärdsfientliga och lägger ner fungerande befintlig baskraft och snart även reglerkraft.
Äsch oroa dig inte
Snart har vi gasturbin elkraftverk… med gas från Putin så blir allting bra… :rofl::rofl::rofl:

• Haha
Screew
  • Laddar…
P
peta in en pinne i brasan... :rolleyes:;):crysmile:

• Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Äsch oroa dig inte
Snart har vi gasturbin elkraftverk… med gas från Putin så blir allting bra… :rofl::rofl::rofl:
Visst, men är det lämpligt att ersätta svensk kanske 50 eller 100 årig vattenkraft med folsikraft från ryssland?
Även om vi äter svensk ärtsoppa eller kålpudding 3ggr om dan kan vi ju omöjligt själva producera gas i tillräcklig mängd den dag eller ens timme som gaskranen är stängd eller ens strypt.

Försöken och driften med svensk biogas tvivlar jag på miljönyttan och om det är ekonomiskt hållbart, sannolikt är det bättre att bygga kraftvärmeverk och elda med svenskt biobränsle

• Gilla
noone70
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Visst, men är det lämpligt att ersätta svensk kanske 50 eller 100 årig vattenkraft med folsikraft från ryssland?
Även om vi äter svensk ärtsoppa eller kålpudding 3ggr om dan kan vi ju omöjligt själva producera gas i tillräcklig mängd den dag eller ens timme som gaskranen är stängd eller ens strypt.

Försöken och driften med svensk biogas tvivlar jag på miljönyttan och om det är ekonomiskt hållbart, sannolikt är det bättre att bygga kraftvärmeverk och elda med svenskt biobränsle
Tror det var lite raljant satir...

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Tror det var lite raljant satir...
Visst, precis som ärtsoppa och kålpuddingen var menat på blodigt allvar

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
peta in en pinne i brasan... :rolleyes:;):crysmile:
Peta in minst två, så brinner det hetare, renare och bättre

• Gilla
  • Haha
noone70 och 2 till
  • Laddar…
S
Kanske får koppla barnens datorer och grejer till en pedaldriven generator, då får dom motion också...

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Från 133 öre som lägst i natt till 433 öre kl 17. Ingen vidare start på veckan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.