Ska förse mitt hus med en riktig "mössa" innan vintern.

Nu finns det på min vind ett lager sågspån i botten och ovanpå har någon sparsamt () lagt ca 5 cm isolering. Detta anser jag vara otillräckligt och bör kompletteras.

Kan jag lägga 20 cm ny isolering ovanpå? Eller är det onödigt mycket?
Ska det kanske vara ännu mer?
Ska man kanske riva ut all den gammla "skiten" och lägga helt ny isolering?

Vilken isolering är bäst?

Alla tips mottages tacksamt....
 
Det är väl kutterspån du har på vinden.
Ta kontakt med Paroc eller Isover så får du bra hjälp.
Kombinationen kutterspån-glasull kanske inte är så bra om jag förstått det rätt. Ekofiber är nog att föredra.
En isolering med modernt material på 30-50 cm är nog inte fel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.