Okej,

nu läcker det :-(

Gammalt, handbyggt och fint i koppar - men precis i höjd med överloppanslutningen fast på motsatt sida har det ärgat sönder. Jag antar att det säkert inuti i den höjden är rätt så sönderärgat.

2 frågor :

1. Vad är ett bra sätt att täta det tillfälligt - säg, ungefär fram till maj/april då jag kan stänga av, tömma systemet och montera ner det ?

2. Är det lönt att löda på ett kopparband, kanske 10 cm brett och hela vägen runt i den höjden ? Eller är det bättre att byta ? (Nåja, 3 frågor - 3: i så fall - till vad ?)
 
Staffans2000
Om möjligt sänk nivån, så att maxhöjden ligger några cm. under läckstället - Smack smack klart!

Om inte det går: Prova med Plastic Padding, det håller säkert i några månader.
 
Staffan2000 skrev:
Om möjligt sänk nivån, så att maxhöjden ligger några cm. under läckstället - Smack smack klart!

Om inte det går: Prova med Plastic Padding, det håller säkert i några månader.
:-D

Redan sänkt - skedde automatiskt....

Plastic Padding hade jag helt glömt - jag funderade mera i banor runt silicon/sikaflex e.d

Det skall ju inte hålla för tryck - finns luftrör rakt upp och överlopp åt sidan så PP borde fungera perfekt -
handlar imorgon :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.