3 999 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Expansionskärl ?
Okej,
nu läcker det
Gammalt, handbyggt och fint i koppar - men precis i höjd med överloppanslutningen fast på motsatt sida har det ärgat sönder. Jag antar att det säkert inuti i den höjden är rätt så sönderärgat.
2 frågor :
1. Vad är ett bra sätt att täta det tillfälligt - säg, ungefär fram till maj/april då jag kan stänga av, tömma systemet och montera ner det ?
2. Är det lönt att löda på ett kopparband, kanske 10 cm brett och hela vägen runt i den höjden ? Eller är det bättre att byta ? (Nåja, 3 frågor - 3: i så fall - till vad ?)
nu läcker det
Gammalt, handbyggt och fint i koppar - men precis i höjd med överloppanslutningen fast på motsatt sida har det ärgat sönder. Jag antar att det säkert inuti i den höjden är rätt så sönderärgat.
2 frågor :
1. Vad är ett bra sätt att täta det tillfälligt - säg, ungefär fram till maj/april då jag kan stänga av, tömma systemet och montera ner det ?
2. Är det lönt att löda på ett kopparband, kanske 10 cm brett och hela vägen runt i den höjden ? Eller är det bättre att byta ? (Nåja, 3 frågor - 3: i så fall - till vad ?)
:-DStaffan2000 skrev:
Redan sänkt - skedde automatiskt....
Plastic Padding hade jag helt glömt - jag funderade mera i banor runt silicon/sikaflex e.d
Det skall ju inte hålla för tryck - finns luftrör rakt upp och överlopp åt sidan så PP borde fungera perfekt -
handlar imorgon
Klicka här för att svara