Hej!

Som rubriken lyder - var höja tryck i expansionskärlet?

Har bytt panna, men VVS-aren missade att visa. Har inte fått tag i honom angående detta ännu, så vill kolla om det finns någon kunnig här 😂
 
  • Rör och ventiler i ett värmesystem med koppar- och pvc-rör i en teknikrumsmiljö, blå vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenvärmare och expansionskärl i ett blått pannrum, omslutna av koppar- och plastledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör och kopplingar i ett VVS-system med isolering och ventiler. Bakgrunden är en blåmålad vägg och ett grått avloppsrör syns upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Svårt att se på bilderna. Du letar efter en stängd kran som du öppnar för att fylla på. Det finns två svarta vred också, en av dessa är förmodligen övertrycksventil. När man vrider på den töms det vatten.
 
Här lär påfyllningsventilen vara, eventuellt även en på andra änden på vita alupexslangen,
Påfyllningsventil monterad på kopparrör med vit alupexslang, markerad med en blå pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Noterar att säkerhetsventilen sitter upp och ner..
Inte helt rätt.
/ Björkskär
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.