Har fått hjärnsläpp och minns inte var jag skruvar för att få upp trycket? Det ligger på 1 och ska upp till 1,5 så ingen panik men vill gärna inte ringa rörläggaren om en sån sak…
Tacksam för svar!
 
  • Rörsystem av koppar med manometer och ventiler i en källare, bredvid en stor vit tank, del av diskussion om vattentryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där...
 
  • Kopparrörsystem med en tryckmätare och ventil i ett rum, omgiven av kartonger och en vit vägg bakom. Varje detalj omges av annan utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
A AnnaGlas skrev:
Har fått hjärnsläpp och minns inte var jag skruvar för att få upp trycket? Det ligger på 1 och ska upp till 1,5 så ingen panik men vill gärna inte ringa rörläggaren om en sån sak…
Tacksam för svar!
V Vector skrev:
Där...
Tack! Så enkelt men när man får hjärnsläpp så får man :)
 
A AnnaGlas skrev:
Har fått hjärnsläpp och minns inte var jag skruvar för att få upp trycket? Det ligger på 1 och ska upp till 1,5 så ingen panik men vill gärna inte ringa rörläggaren om en sån sak…
Tacksam för svar!
V Vector skrev:
Där...
Tack! Så enkelt men när man får hjärnsläpp så får man :)
Nu när jag har proffsen i tråden, ska markerad ventil vara inställd på något särskilt sätt/öppen/stängd?
 
  • Ventil inuti ett rörsystem, markerad med röd cirkel, omgivet av kopparrör och belägen nära en vit behållare och inslagen panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A AnnaGlas skrev:
Tack! Så enkelt men när man får hjärnsläpp så får man :)
Nu när jag har proffsen i tråden, ska markerad ventil vara inställd på något särskilt sätt/öppen/stängd?
Den ska du ha öppen.
 
Fast rent generellt så lär det väl inte ha nån större betydelse om du har 1.0 eller 1.5 i tryck?
 
S Stefan1972 skrev:
Fast rent generellt så lär det väl inte ha nån större betydelse om du har 1.0 eller 1.5 i tryck?
Nä det var bara att jag hade bestämt att 1,5 var lagom och så hade det sjunkit, så ingen fara på taket men ordningen återställd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.