Hej!
Har gjutit 1x1 meter och 60 cm djupt fundament i garaget till en 2-pelarlyft med grovbetong. Ska montera antingen 16 eller 20mm expanderbultar och undrar när jag kan göra det? Hur lång tid behöver det bränna? Är ca +5 till +10 grader i garaget.
Har gjutit 1x1 meter och 60 cm djupt fundament i garaget till en 2-pelarlyft med grovbetong. Ska montera antingen 16 eller 20mm expanderbultar och undrar när jag kan göra det? Hur lång tid behöver det bränna? Är ca +5 till +10 grader i garaget.
Du kan kolla på https://www.byggahus.se/forum/threa...ngfundament-i-garage-till-2-pelarlyft.311000/
Det beror på hur tungt lyften kan lyfta. Men 1meter x 3 meter x 800 mm ska det vara
Det beror på hur tungt lyften kan lyfta. Men 1meter x 3 meter x 800 mm ska det vara
Det är ditt liv, när du står under bilen. Har märkt att många inte lyssnar på de regler som finns, från tillverkare eller annat. Det är för jobbigt eller för dyrt att göra som man ska göra.
Det är surt när det inte blir bra från början. Att såga upp och ta dit en bil kostar dig några tusen. Men du sover bättre.
Det är surt när det inte blir bra från början. Att såga upp och ta dit en bil kostar dig några tusen. Men du sover bättre.
säg vad som är fel iställetL Lolight skrev:Det är ditt liv, när du står under bilen. Har märkt att många inte lyssnar på de regler som finns, från tillverkare eller annat. Det är för jobbigt eller för dyrt att göra som man ska göra.
Det är surt när det inte blir bra från början. Att såga upp och ta dit en bil kostar dig några tusen. Men du sover bättre.![]()
Min post, https://www.byggahus.se/forum/threa...-garage-till-2-pelarlyft.311000/#post-2906040
säger vad tillverkaren vill.
säger vad tillverkaren vill.
Jag skulle borrat i befintligt betong som gjort men sedan dragit armering från hålet hela vägen över till andra sidan. Tvinnat samman med en pinne från andra hållet / hålet. Och också ankarcement i hålen. Nu sticker den tjocka armeringen ut en liten bit bara.H hul skrev:
För att få full styrka så tar det 3 veckor.
Vem säger att 1*1 meter räcker? Jag följer en anvisning som jag hittat.
vi kanske tolkar bilden olikaL Lolight skrev:Jag skulle borrat i befintligt betong som gjort men sedan dragit armering från hålet hela vägen över till andra sidan. Tvinnat samman med en pinne från andra hållet / hålet. Och också ankarcement i hålen. Nu sticker den tjocka armeringen ut en liten bit bara.
För att få full styrka så tar det 3 veckor.
Vem säger att 1*1 meter räcker? Jag följer en anvisning som jag hittat.
12:ron är enligt mig bara dubb och där med helt korrekt till och med något i överkant.
sedan finns de ett nät som som jag antar han kollat upp är korrekt.
För att få fullstyrka räcker inte 3 veckor men för att klara 70% härdning så den kan belastas utan problem så räcker 7 dagar lätt i 10 grader som jag för mig han hade i garaget