6 120 läst ·
28 svar
6k läst
28 svar
Exempemritning sätta in takfönster
En annan fråga, sitter och förbereder ritningar så när jag får ett besked så är ritningarna klara. För jag räknar kallt med att det kommer krävas ritningar.
I vilket fall, har gjort fasadritningar och håller nu på med sektionsritning. Vad ska framgå i en sektionsritning? Bara bärande väggar eller ska det vara som att man "sågat av" huset där man tar snittet, dvs att alla väggar syns? Hur utmarkerar man isåfall bärande vägg från icke bärande?
Kan man göra den bärande helt svart och de icke bärande streckade?
Då jag inte har för avsikt att bifoga någon planlösning (ser ingen anledning till det och det verkade inte som det behövdes) så undrar jag om man likaväl kan markera snitt/sektionen på fasadritningen ist?
I vilket fall, har gjort fasadritningar och håller nu på med sektionsritning. Vad ska framgå i en sektionsritning? Bara bärande väggar eller ska det vara som att man "sågat av" huset där man tar snittet, dvs att alla väggar syns? Hur utmarkerar man isåfall bärande vägg från icke bärande?
Kan man göra den bärande helt svart och de icke bärande streckade?
Då jag inte har för avsikt att bifoga någon planlösning (ser ingen anledning till det och det verkade inte som det behövdes) så undrar jag om man likaväl kan markera snitt/sektionen på fasadritningen ist?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ser den ut just nu. Detta är för fönstret i badrummet som vi också tänkt byta ut till ett större. Ser det ok ut? Har inte satt ut rumshöjd än bara
Måste man rita med garage vinkeln må tro?
Edit:
Det är såhär jag menar med att markera sektionen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
JanneJanne123 skrev:
Jo jag har sett en del.. frågan är bara om man måste ha med bärighet å skit för taket eller om man kan "ducka" för den?
Har som det är nu följande punkter :
Överensstämmer med beviljat bygglov
Glasytor är utformade så att risken för skärskador minimeras
Att tillämpliga energikrav uppfylls
Montage enligt tillverkarens anvisningar
Behöver man ha mer än så tro?
Klicka här för att svara