maggielee maggielee skrev:
Hej
Tänkte bara ta och skapa en liten tråd där vi som äger en Bio Cleaner eller som är nyfikna på densamma kan dela erfarenheter, frågor osv med varandra. Jag vet inte hur många Biocleaners som sålts i sverige, men det skulle kännas skönt ifall andra som sitter i samma sits som jag har ett forum där man kan komma med frågor eller tips...

Själv så plöjde jag mig genom en djungel av minireningsverk av alla de sorter för lite mer än ett år sedan. Min erfarenhet var att alla säljare jag talade med dissade alla märken utom sitt eget, och eftersom det är en rejäl investering så var man ju minst sagt orolig. Efter en jäkla massa forumletande, offertförfrågningar och diskussioner med miljönissar så blev det en biocleaner från Evergreen solutions. bra val???who knows???Jag tror det :)

Så nu ett år efter igångkörning så får jag säga att allt fortfarande funkar finfint. Servickillen från evergreen tyckte vi hade ett praktexempel på ett fungerande minireningsverk så allt verkar uppenbarligen funka. Jag slamtömmer inte själv ännu utan lät komunen ta första tömningen efter ett år, men min förhoppning är att göra det själv så småningom. Luktar inte ett skvatt. Bubblar en del så jag tänkte ljudisolera locket med ljudmattor från biltema. Byggubbarna gillade att det var så litet, så det är väl ett plus antar jag eftersom vi fick spränga i backen för att få ned det.

Eftersom man vill att verket ska fungera i en massa år framöver så vore det skönt att ha kontakt med andra användare. Plus att när jag letade efter vilket verk jag skulle ha så hade jag gärna haft en tråd som denna( om någon nu skriver här dvs).

/magnus

Hej jag köpte (80ksek) och grävde ner en Vehoputs5 2019 till mitt torp, sen kom Covid! Sätter igång den nästa vecka, den har filterpåse så ingen slamtömning behövs :-)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.