14 263 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Ett fall om fall i nytt badrum... suck.
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
Eftersom jag gjorde allt själv så ville jag vara extra noga med att dokumentera varje moment. Sen att jag har sysslat en hel del med landskapsfotografi och har bra fotoutrustning gjorde ju det hela lite enklare. För att ta bilder som de ovan så klarar man sig dock med ett enkelt stativ och en kamera där man kan ställa slutartid manuellt.blackadder skrev:
En liten uppdatering...
Tog in en besiktningsman som dömde ut fallet, var 2,8 mm på 1m. Efter lite diskussioner valde husleverantören att blåsa hela badrummet och göra om, de tog sitt ansvar så det är skönt. Nu har en ny firma gjort om från grunden med flytspackling och hela paketet. Nu när jag mäter så får jag fallet till ca 6-7 mm/m, vilket är precis vid gränsen vilket stör mig då jag var tydlig med att de hellre skulle lägga sig vid den övre gränsen än den undre... Egentligen bryr jag mig inte alls om gränsvärden utan vi vill ha ett badrum som fungerar normalt, dvs duschar man så skall vattnet stanna i hörnet och inte vandra iväg ett par meter!
Nästa vecka får vi domen, då monteras duschblandare igen.
Tog in en besiktningsman som dömde ut fallet, var 2,8 mm på 1m. Efter lite diskussioner valde husleverantören att blåsa hela badrummet och göra om, de tog sitt ansvar så det är skönt. Nu har en ny firma gjort om från grunden med flytspackling och hela paketet. Nu när jag mäter så får jag fallet till ca 6-7 mm/m, vilket är precis vid gränsen vilket stör mig då jag var tydlig med att de hellre skulle lägga sig vid den övre gränsen än den undre... Egentligen bryr jag mig inte alls om gränsvärden utan vi vill ha ett badrum som fungerar normalt, dvs duschar man så skall vattnet stanna i hörnet och inte vandra iväg ett par meter!
Nästa vecka får vi domen, då monteras duschblandare igen.
Klicka här för att svara