Jo, den ligger löst med en krok över nock, men detta är inte godkänt längre.
 
Düsseldorff
Aha. Och varifrån kommer detta krav? Alltså, vem gjorde dig uppmärksam på det? Takläggare, sotare..?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Aha. Och varifrån kommer detta krav? Alltså, vem gjorde dig uppmärksam på det? Takläggare, sotare..?
De gjorde en brandskyddskontroll, och då påpekade de detta.
 
Düsseldorff
Går det att släppa på krokarna högst upp så du får lite mer spel? Kanske går att fästa nedan taket? Du vill såklart inte borra hål i taket!
 
Du kanske kan lyfta på nockpannorna och fästa där med hjälp av hålband eller liknande. Borra hål i plattjärnet i stegen, fäst med bult och mutter och rejäla träskruv under nockpannorna
 
  • Gilla
Anaxes
  • Laddar…
Ö öringen skrev:
Du kanske kan lyfta på nockpannorna och fästa där med hjälp av hålband eller liknande. Borra hål i plattjärnet i stegen, fäst med bult och mutter och rejäla träskruv under nockpannorna
Det skulle kunna gå, om jag får loss nockpannan utan den går sönder. Ska se om jag vågar mig upp där och kolla någon dag!
Tack!
 
Svetsa på en liten extra bygel som går runt takfoten och fäster den i lämpligt material?
De vill ju ha en fästpunkt som gör att den inte kan glida iväg, det går ju minst lika bra att göra i underkant.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.