S
kan säga att även om alla tegelplatter kommer från samma hus så kan det var fyra olika fabrikat.

Kanske 20-talshus skrev:
Alright, har du koll på vad den kostar och vilket förarbete som krävs? Förvisso är den fin men det får inte dra iväg hur mycket som helst.

Edit: Hittade prisuppgift, och det verkar ligga ganska väl i linje med övriga taktyper. Dock kräver det underhåll i form av ommålning, inklusive borttagning av gammal färg vilket verkar vara rätt mycket pill.
Mitt tak skulle kosta 220.000 inkl arb.du ser en ungefärlig storlek på mitt hus, alltså falsad plåt, bandtäckning.. kommer ej ihåg exakta kvm, 180 ca(?)

ImageUploadedByByggahus.se1388701891.117291.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
Jag återknyter till ämnet. Har ett eternittak på en stuga om 45kvm som inte är helt tätt (inte jättelutande tak, vet inte grader). Funderar på billigaste och snyggaste lösningen. Jag ska inreda loftvinden och behöver även isolera taket.

Jag tänker att det är bäst att ha kvar eternittaket under det nya taket. Frågan är om jag kan vinna plats och trivsel på loftet genom att isolera mellan eternittaket och det nya taket. Går det? Hur bäst?

Jag har enbart en skorsten och inga fönster på taket så borde vara ganska lämpligt för något plåtklicktak. Tycker personligen de falsade plåttaken är snygga. Vad är prisvärt?

Jag behöver även en ny skorsten/rökgång då de gamla ägarna kapat av skorstenen och tagit bort kaminen. Vore smart att göra samtidigt med takläggningen tänker jag. Några tankar kring detta?

Tacksam för hjälp och råd!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.