1 568 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Eternit tak
Hej.
Jag har köpt ett hus utanför Malmö . Där finns också ett stall som har eternit på taket
ca. 750 m2. Vill anlita företag som utför arbete . Vill nämna att stallet är högt , tror att behövs byggställning?
Har en fråga vad skulle det kosta att sanera eternit?
Skulle var tacksam för svar.
Jag har köpt ett hus utanför Malmö . Där finns också ett stall som har eternit på taket
ca. 750 m2. Vill anlita företag som utför arbete . Vill nämna att stallet är högt , tror att behövs byggställning?
Har en fråga vad skulle det kosta att sanera eternit?
Skulle var tacksam för svar.
Hej.
Tack för svar Grubbleur. Du har fått 25.000 kr. så det betyder att det är 350 kr. per m2.
Detta priset som du har fått är med moms eller utan ?
Frågar en gång till eftersom jag har fått igår offert på 320 kr. utan moms och det kommer extra kostnad på
byggställning . Tycker att det är jätte dyrt . Har skrivit till en annan företag och väntar på svar.
Tack för svar Grubbleur. Du har fått 25.000 kr. så det betyder att det är 350 kr. per m2.
Detta priset som du har fått är med moms eller utan ?
Frågar en gång till eftersom jag har fått igår offert på 320 kr. utan moms och det kommer extra kostnad på
byggställning . Tycker att det är jätte dyrt . Har skrivit till en annan företag och väntar på svar.
Mitt pris var utan moms, och även utan byggställning, så ditt pris låter rimligt. Av samma firma som lämnade offerten fick jag tipset att riva själv istället. Jag har P8-skivor som är ganska exakt en skiva per kvadratmeter så det går snabbt att plocka av dem. De är ganska tunga, särskilt om de vattengjuts för att undvika damm, men inte helt ohanterliga. Jag bytte fyra skivor med skylift och det tog inte mer än några minuter per skiva att ta bort dem. Att lägga dit de nya däremot...
Klicka här för att svara