Då tycker jag helt klart att du ska ha en Nespressomaskintommiz skrev:Jag har tänkt köpa en "espresso"-maskin. Grejjen är att jag inte är någon finsmakare utan tilltalas mest av att kunna få en kopp kaffe endast genom en knapptryckning.
Egentligen vore det optimala en maskin som likt kaffeautomaten på jobbet kan göra både kaffe, cappucino mm och har ett snyggt yttre.
Jag har förstått att det är en helautomtisk maskin jag skall ha. Jag har även hittat en del som även klarar cappucino med en knapptryckning, tyvärr kostar de närmare 20.000kr
Det jag INTE vill ha är en massa slangar och delar som skall regöras efter varje cappucino. Jag har en kaffemaskinsbudget på ca 10.000kr, hjälp mig med tips på en trevlig apparat.
Mvh Tommy
De har flera olika modeller i olika prisklasser, från manuella till helautomatiska.
Så den är bra alltså? Har gått länge o tänkt på den...om vi ska köpa hem en sån el inte...Då har man fått bevisat att den är prisvärd...ok ok den är ju inte dyr precis! Men är den automatisk...finns den i andra färger!?KurreBurre skrev:Köp en Nespresso från Nestlé! Världens bästa och smidigaste espressomaskin ;D Man köper kapslar som man laddar maskinen med fyller på med vatten och trycker på start, klart! [länk] Man kan beställa de på nätet eller köpa hos bla Werner & Werner. Det e en del caféer som använder de här oxå!
Vi har en sån här:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Automatiskt...en knapptryckning...inbyggd kvarn. Pah!!
Som att köra japansk automatväxlad bil med klimatanläggning, ABS och ESP.

Som att köra japansk automatväxlad bil med klimatanläggning, ABS och ESP.
På tal om helautomatiska... Har kikat lite på Krups XP7200 för runt fyra tusen:
http://se.pricerunner.com/home-appl...21/prices?other_hits=;;1919;&q=krups+7200
Finns i en lite lyxigare variant (Krups XP7240) också för tvåtusen mer med rostfri front och automatisk mjölkskummare till cappucinon...
Verkar ju onekligen trevlig och dessutom väldigt kompakt för att vara en helautomatisk. Någon med erfarenhet? Det är ju ändå ganska mycket pengar...
http://se.pricerunner.com/home-appl...21/prices?other_hits=;;1919;&q=krups+7200
Finns i en lite lyxigare variant (Krups XP7240) också för tvåtusen mer med rostfri front och automatisk mjölkskummare till cappucinon...
Verkar ju onekligen trevlig och dessutom väldigt kompakt för att vara en helautomatisk. Någon med erfarenhet? Det är ju ändå ganska mycket pengar...
Vill man ha en riktigt bra maskin utan att lägga ner en förmögenhet kan jag rekommendera Blocket. Jag fick tag på en väldigt bra helautomatisk maskin (Schaerer Opal = Solis Master Top) där till bra pris, fick byta lite packningar och så, men nu funkar den perfekt.
Jag använde Nespresso mycket när jag bodde i Schweiz. Försökte övertala maken att köpa en sådan, men han vägrade, då de inte hade kommit till Sverige än, och det skulle bli klydd med att köpa kapslarna. Snacka om att jag grämer mig nu när de har kommit till Sverige!!
Vi äger en Saeco Café Crema, helautomatisk. Ger ett lite plastigt intryck tycker jag, men kaffet är underbart!

Vi äger en Saeco Café Crema, helautomatisk. Ger ett lite plastigt intryck tycker jag, men kaffet är underbart!

Ingen som skriver något om Isomac's maskiner
http://www.isomac.se/
Jag är ingen kaffe expert men enligt vänner som är "förståsigpåare" så är många gånger Isomac en referens när det gäller kaffemaskiner, inte vet jag, men dom lite större känns och ser ruggigt seriösa ut.
http://www.isomac.se/
Jag är ingen kaffe expert men enligt vänner som är "förståsigpåare" så är många gånger Isomac en referens när det gäller kaffemaskiner, inte vet jag, men dom lite större känns och ser ruggigt seriösa ut.
Vill man läsa om tester av maskiner mm så finns det en väldigt bra sida på http://www.coffeegeek.com/