Hej, vi ska köpa en espressomaskin men frågan är vilken?
Är det någon här som har en som ni kan rekommendera?
Märke, pris och om ni är nöjda?

Mvh Iram

Kolla in http://www.coffeegeek.com/
Där finns många espressofanatiker.

Rancilio Silva anses väl vara maskinen som "alla" maskiner jämförs mot....

La pavoni PL är vad jag har på bänken, bättre än så blir det inte.

nä, de sägs vara grymma. Det krävs väl lite övning för att få en bra espresso eftersom den är rätt manuell - eller har jag fattat fel?

Det blev en helautomatisk fristående Melitta caffeo 76.

Underbar espresse! Skummar mjälne bra! Ångar mjölken...men låter mycket bär den gör det..

Vi är nöjda i alla fall.

hihi...nej inga stavfel alls ::)

Gaggia Classic Coffee. En riktigt klassiker utan finesser. Kostar runt 4.000:-. Glöm inte att köpa kvarn av rivande typ. Dessa kostar runt 800-1500:-

classic_stor.gif

Vi har OBH Nordica Cilli, den är toppenbra och snygg! Dessutom är priset bra. Det som är viktigt när man väljer är trycket, det ska inte vara under 15 bar.

• 808AAF6A-C2A1-4EA5-B536-CD49EA5E9F2F.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Njea, bar tryck kan vara viktigt, men inte alltid min har bara 1bar (lapavoni).
Fast det är ju en hävstångsmaskin

Köp en Nespresso från Nestlé! Världens bästa och smidigaste espressomaskin  ;D Man köper kapslar som man laddar maskinen med fyller på med vatten och trycker på start, klart! http://www.nespresso.com/precom/home_se_en.html Man kan beställa de på nätet eller köpa hos bla Werner & Werner. Det e en del caféer som använder de här oxå!
Vi har en sån här:

• n_ess_d90_3_xl1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte kapslarna ganska dyra?

Efter två år gav vi bort vår espressomaskin......man tröttnar....

Dannyboy skrev:
Är inte kapslarna ganska dyra?
Njaä, mellan 2,75 och 2,95kr/st. Man beställer hem ett gäng åt gången, himla smidigt. Jag dricker inte kaffe själv,men min sambo, svärfar och en kompis har en Nespressomaskin och min pappa ska köpa en. De tycker att den e helt suverän och värt priset för kapslarna. Man slipper allt klydd och bry + att kaffet blir perfekt i smak  :P Både min svärfar och min pappa hade "vanliga" espessobryggare innan som nästan aldrig användes.

Vi har en Saeco av enklare modell, minns inte vad den heter (kan vara modellen som heter Magic Espresso). Har använts nästan dagligen i 4 års tid. Gott...

/ama

Jag har tänkt köpa en "espresso"-maskin. Grejjen är att jag inte är någon finsmakare utan tilltalas mest av att kunna få en kopp kaffe endast genom en knapptryckning.

Egentligen vore det optimala en maskin som likt kaffeautomaten på jobbet kan göra både kaffe, cappucino mm och har ett snyggt yttre.

Jag har förstått att det är en helautomtisk maskin jag skall ha. Jag har även hittat en del som även klarar cappucino med en knapptryckning, tyvärr kostar de närmare 20.000kr

Det jag INTE vill ha är en massa slangar och delar som skall regöras efter varje cappucino. Jag har en kaffemaskinsbudget på ca 10.000kr, hjälp mig med tips på en trevlig apparat.
Mvh Tommy

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.