Kolla in http://www.coffeegeek.com/
Där finns många espressofanatiker.
Rancilio Silva anses väl vara maskinen som "alla" maskiner jämförs mot....
Där finns många espressofanatiker.
Rancilio Silva anses väl vara maskinen som "alla" maskiner jämförs mot....
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Gaggia Classic Coffee. En riktigt klassiker utan finesser. Kostar runt 4.000:-. Glöm inte att köpa kvarn av rivande typ. Dessa kostar runt 800-1500:-


Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Köp en Nespresso från Nestlé! Världens bästa och smidigaste espressomaskin ;D Man köper kapslar som man laddar maskinen med fyller på med vatten och trycker på start, klart! http://www.nespresso.com/precom/home_se_en.html Man kan beställa de på nätet eller köpa hos bla Werner & Werner. Det e en del caféer som använder de här oxå!
Vi har en sån här:
Vi har en sån här:
Njaä, mellan 2,75 och 2,95kr/st. Man beställer hem ett gäng åt gången, himla smidigt. Jag dricker inte kaffe själv,men min sambo, svärfar och en kompis har en Nespressomaskin och min pappa ska köpa en. De tycker att den e helt suverän och värt priset för kapslarna. Man slipper allt klydd och bry + att kaffet blir perfekt i smakDannyboy skrev:
Jag har tänkt köpa en "espresso"-maskin. Grejjen är att jag inte är någon finsmakare utan tilltalas mest av att kunna få en kopp kaffe endast genom en knapptryckning.
Egentligen vore det optimala en maskin som likt kaffeautomaten på jobbet kan göra både kaffe, cappucino mm och har ett snyggt yttre.
Jag har förstått att det är en helautomtisk maskin jag skall ha. Jag har även hittat en del som även klarar cappucino med en knapptryckning, tyvärr kostar de närmare 20.000kr
Det jag INTE vill ha är en massa slangar och delar som skall regöras efter varje cappucino. Jag har en kaffemaskinsbudget på ca 10.000kr, hjälp mig med tips på en trevlig apparat.
Mvh Tommy
Egentligen vore det optimala en maskin som likt kaffeautomaten på jobbet kan göra både kaffe, cappucino mm och har ett snyggt yttre.
Jag har förstått att det är en helautomtisk maskin jag skall ha. Jag har även hittat en del som även klarar cappucino med en knapptryckning, tyvärr kostar de närmare 20.000kr
Det jag INTE vill ha är en massa slangar och delar som skall regöras efter varje cappucino. Jag har en kaffemaskinsbudget på ca 10.000kr, hjälp mig med tips på en trevlig apparat.
Mvh Tommy

