Jag har försökt med det oxå men dom begärde nästan 50 % mer för det. Samma arbetet, som jag har avtalat med min markentrepenad för anslutning och det vägrade kommunen betala.Orkar inte diskutera detta längre utan tar den provisoriska lösningen, för att i alla fall få normalt tryck i ledningen till Jul, då jag får hem familjen. Är ensam i bostaden och det har gjort att det varit möjligt för mig att
klara mig, med så lågt tryck. Hade jag varit en ensamstående flerabarns mamma med tex blöjbarn så hade det aldrig funkat.
Jag var orolig för kostnaden som en anslutning till det kommunala ledningsnätet innebar, med tanke på att jag bara har en inkomst Men det var det minsta problemet. Hade ingen tanke på att kommunen kunde anlita entreprenader, som man sedan skulle behöva tjata så länge på, för att få ett fel som dom orsakat åtgärdat.
Men nu är i allafall arbetet med en provisorisk slang på g. Så nu hoppas jag på en God Jul med normalt tryck i färskvatten ledningen så att jag kan ta mig en skön varm dusch.
God Jul till er alla