J jonaserik skrev:
Ett eller ett par foton på patronerna, hur det ser ut är bra.
Jag måste ju tömma pannan innan jag kan demontera dem. Det är därför jag skulle vilja hitta en lösning innan, men kan sluta med attnjag vinterställer och tömmer så jag kan demontera och hitta rätt.

H Hogdarn skrev:
Jag måste ju tömma pannan innan jag kan demontera dem. Det är därför jag skulle vilja hitta en lösning innan, men kan sluta med attnjag vinterställer och tömmer så jag kan demontera och hitta rätt.
Finns ingen genväg, endast om det finns ventiler på rören från pannan, så bara den tappas ur.
I bland finns det skjutventiler och är dom gammla så kan dom läcka igenom.

H Håbbe01 skrev:
Eldkraft ser ut o ha några varianter, lundagrossisten likaså. Men har du ingen mer Modell nummer, finns många varianter från dom
Hittade en plåt på sidan på elpatronen!

• Bild på en etikett på en elpatron med specifikationer som typ, nummer, effekt i kW och spänning. Märkt Parca Norrahammar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaserik skrev:
Finns ingen genväg, endast om det finns ventiler på rören från pannan, så bara den tappas ur.
I bland finns det skjutventiler och är dom gammla så kan dom läcka igenom.
Nej, jag är rätt säker på att jag måste tömma pannan, har lyckligtvis satt vridkranar för övriga huset, då jag kör glykol i elementen.

H Hogdarn skrev:
Nej, jag är rätt säker på att jag måste tömma pannan, har lyckligtvis satt vridkranar för övriga huset, då jag kör glykol i elementen.
Glykol och ventiler. Då kan det gå bra. Men tappa pannan ner tills nivån är lägre än patronen/na sitter, kommer du aldrig ifrån.

J jonaserik skrev:
Glykol och ventiler. Då kan det gå bra. Men tappa pannan ner tills nivån är lägre än patronen/na sitter, kommer du aldrig ifrån.
Precis, det är så jag förstår det också!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.