5 982 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Ersätta Amcor DC10 avfuktare i varmgrund
Hej!
Har en isolerad krypgrund (Varmgrund) med avfuktare i (Amcor DC10). Verkar som att avfuktaren inte vill vara med riktigt längre och kag funderar då på vad man ska ha för ersättare?
Man vill ju inte köpa något svindyrt utan bara något som täcker mina behov.
Tips mottages därför tacksamt!
Har en isolerad krypgrund (Varmgrund) med avfuktare i (Amcor DC10). Verkar som att avfuktaren inte vill vara med riktigt längre och kag funderar då på vad man ska ha för ersättare?
Man vill ju inte köpa något svindyrt utan bara något som täcker mina behov.
Tips mottages därför tacksamt!
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hur varmt är det i krypgrunden? Det är ju en kondensavfuktare du har haft. En underdimensionerad sådan får gå alldeles för ofta och slits ut snabbt.
Vad har du gjort med vattnet? Är du i krypgrunden dagligen för att tömma tanken? Eller låter du det rinna ut? I sånt fall blir det ju rundgång med avfuktningen då vattnet återförs -> avfuktas -> återförs -> osv.
Vad har du gjort med vattnet? Är du i krypgrunden dagligen för att tömma tanken? Eller låter du det rinna ut? I sånt fall blir det ju rundgång med avfuktningen då vattnet återförs -> avfuktas -> återförs -> osv.
Hej Jag skulle satsa på sorptionsavfuktare, eftersom kapacieten för kondensavfuktare är sämre desto kallare det är. och i min värld så är det i kallaste laget för en kondesavfuktare + 10 grader om den skall transportera ut. Gå in på www.ricto.se där finns bra priser på avfuktare i webbutiken.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden