11 578 läst ·
41 svar
12k läst
41 svar
Erfarenheter www.toolking.com ?
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Vad kostade kärnkraftsverket?josa100 skrev:Nu har jag hittat tulltaxan. Den verkar vara 2.7%.
Man går in på tullens databas för att kolla tullen på olika varor och söker på typ verktyg sedan letar man upp den typ av verktyg man ska ha (jag fick upp kärnkraftsreaktor som första alternativ och det vara bara 1.7% moms på en sådan)
Här är en länk till fritextsökningen:
[länk]
Jag har precis chattat med Toolking om hur mycket frakten kostar. Jag hade valt Makitas Combo LXT202 18V skruvdragare och Slagskruvdragare. Det skulle kosta 107$.
Dvs. 359 + 107 = 466$
466 * 6,65 = 3099
3099 * 1,27 = 3936
Frakten är ju ganska dyr så man borde vara flera som beställar.
Dvs. 359 + 107 = 466$
466 * 6,65 = 3099
3099 * 1,27 = 3936
Frakten är ju ganska dyr så man borde vara flera som beställar.
Det stod inte vad det kostade med ett kärnkraftverk, men Finland bygger ett nu som kommer att kosta 30 miljarder och då är det lite större en sveriges störst... (det skulle kosta 20 miljarder från början men eftersom de använt fel sorts betong fick de börja om
antar att det gick åt ett par bilmaskiner att hacka ner det de gjutit
) Så beställer man en kärnkraftverk utanför EU så får man pröjsa 0,34 miljarder i tull.
Beroende på vad man beställer så lönar det sig inte jättemycket att beställa tillsammans. Beställer flera tunga maskiner så skalar det uppåt, men visst man sparar några hundralappar....
Beroende på vad man beställer så lönar det sig inte jättemycket att beställa tillsammans. Beställer flera tunga maskiner så skalar det uppåt, men visst man sparar några hundralappar....
Jag får inte deras knapp med "get rate" att fungera, visar ingen fraktkostnad... Enl hemsidan så ska den ju funka även för internationella order. Någon annan som får den att visa estimerad fraktkostnad?
Jag glömde skriva, att när jag själv beräknar frakt på toolking står det 164$, men det stämmer tydligen inte.screamin-daemon skrev:
mvh
Kent
Det är just det som är problemet, jag har tyvärr inget behov av nya "dyra" leksaker just nu, det jag hade velat ha är lite olika bits/borr/hyls paket som inte finns i Sverige, så jag kanske får vänta tills jag behöver mer eller har någon annan att beställa med.josa100 skrev:
Nu är det så att jag har möjligheter att köpa det mesta inom verktyg/maskiner momsfritt här i Sverige och det är jag gudomligt glad för, snacka om att man blir skinnad som privatkund, men jag hade ändå velat beställa från USA, problemet som jag ser det på el/batteri maskiner är hur det är med garantier ??
Köper jag min ex skruvdragare här hemma så får jag betala mer visst, men då kan jag lämna tillbaka den dagen efter om den går sönder och få en ny, samma med service osv