774 456 läst ·
3 928 svar
774k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Hittade färgen.lsoderlund skrev:
Ok, då är väl saken plättlätt. Min bil är ju ändå ganska ny att jag kör villaägarnas ett år framöver i alla fall.
Från det ena till det andra? Ni som har fälgar större än 17”, tänker typ 18”, upplever ni bilen som stötig?
Min har 17” på både sommar och vinterdäcken, men tycker de ser lite litet, om än bekvämt.
Ämnar väl köra slut på dessa däck först, men vore intressant med en reflektion.
Hittar inte heller ”min” färg i katalogerna som går att läsa i från 2020 (på vag:s hemsida). Min är brunmetallic åt det mörka hållet
Min har denna färgen (inte min bil i länken, men samma färg).13th Marine skrev:
Oavsett försäkring så bör väl ändå garantin gälla på en så ny bil?
Vi har 18" på sommar och 17" på vinter, 18" är jäkligt snyggt, men bullrigare.
Jag brukar skämtsamt säga att min bil är fullutrustad, den hade allt utom stora stereon och färg, så den är helt enkelt vit (prioriterade rätt utrustning över färgen får jag erkänna)
Hittar den dock färgen inte i broschyrerna, så har ingen aning om vad färgen heter.
https://www.blocket.se/annons/stock...lug_in_hybrid_218hk_executive_drag/1000476099
Massage i framstolarna hade dock varit trevligt, så även den större stereon. Som audiofil blir man lite besviken på många bilars ljudsystem. Är egentligen bara Volvo V90:s B&W samt E-klassens Burmester som imponerat på mig i närtid. Tänker ge ljudsystemet, standard som även min har, en ärlig chans, men misstänker att jag snart byter ut det mot Dynaudio eller HK som bilarna hade som tillval. Eftermontera verkar inte allt för bökigt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Snyggt!lsoderlund skrev:
Hittade färgen.
Min har denna färgen (inte min bil i länken, men samma färg).
Hittar den dock färgen inte i broschyrerna, så har ingen aning om vad färgen heter.
[länk]
Massage i framstolarna hade dock varit trevligt, så även den större stereon. Som audiofil blir man lite besviken på många bilars ljudsystem. Är egentligen bara Volvo V90:s B&W samt E-klassens Burmester som imponerat på mig i närtid. Tänker ge ljudsystemet, standard som även min har, en ärlig chans, men misstänker att jag snart byter ut det mot Dynaudio eller HK som bilarna hade som tillval. Eftermontera verkar inte allt för bökigt.
Jag gillar de svarta med lite brunt i sig.
Massagen är överskattat tycker jag, den kör i princip bara svankstödet upp och ned.
Stereon jag har tycker jag har rätt bra ljud, men jag är inte jättekräsen heller, har Discover Pro så det är väl nått steg upp från bas om jag inte missminner mig.
Snälla hjälp någon. Nyss köpt min Passat gte. Hur sparar man minne till elstolen? Försökt hålla in M samt någon av siffrorna, funkade ej. Sen ställde jag in som jag ville ha stolen efter det la jag till en ny profil i menyn. Men inte där heller fungerade det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Ett googlingstips är att söka efter Passat B8 när du letar hjälp.
Men om jag inte missminner mig trycker man M och sedan håller man ner en siffra tills det plingar.
Men om jag inte missminner mig trycker man M och sedan håller man ner en siffra tills det plingar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Första träffen när jag sökte på "passat B8 seat memory"
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Provat allt nu även det som står i handboken. Bilen ställer ändå om till någon annans inställningar. Får bryt! Tog andra nyckeln men samma sak, försökte även total återställning som Youtube visade fram/bak/upp/ner. Funkade inte .
Får åka till vw imorgon.
Får åka till vw imorgon.

