Jag körde 19" på min och tyckte inte det va så stötigt.
Blå Volkswagen Passat Variant parkerad framför gröna buskar under solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Ok, då är väl saken plättlätt. Min bil är ju ändå ganska ny att jag kör villaägarnas ett år framöver i alla fall.

Från det ena till det andra? Ni som har fälgar större än 17”, tänker typ 18”, upplever ni bilen som stötig?

Min har 17” på både sommar och vinterdäcken, men tycker de ser lite litet, om än bekvämt.
Ämnar väl köra slut på dessa däck först, men vore intressant med en reflektion.

Hittar inte heller ”min” färg i katalogerna som går att läsa i från 2020 (på vag:s hemsida). Min är brunmetallic åt det mörka hållet
Hittade färgen.
13th Marine 13th Marine skrev:
Oavsett försäkring så bör väl ändå garantin gälla på en så ny bil?

Vi har 18" på sommar och 17" på vinter, 18" är jäkligt snyggt, men bullrigare.

Jag brukar skämtsamt säga att min bil är fullutrustad, den hade allt utom stora stereon och färg, så den är helt enkelt vit (prioriterade rätt utrustning över färgen får jag erkänna)
Min har denna färgen (inte min bil i länken, men samma färg).
Hittar den dock färgen inte i broschyrerna, så har ingen aning om vad färgen heter.

https://www.blocket.se/annons/stock...lug_in_hybrid_218hk_executive_drag/1000476099

Massage i framstolarna hade dock varit trevligt, så även den större stereon. Som audiofil blir man lite besviken på många bilars ljudsystem. Är egentligen bara Volvo V90:s B&W samt E-klassens Burmester som imponerat på mig i närtid. Tänker ge ljudsystemet, standard som även min har, en ärlig chans, men misstänker att jag snart byter ut det mot Dynaudio eller HK som bilarna hade som tillval. Eftermontera verkar inte allt för bökigt.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Hittade färgen.

Min har denna färgen (inte min bil i länken, men samma färg).
Hittar den dock färgen inte i broschyrerna, så har ingen aning om vad färgen heter.

[länk]

Massage i framstolarna hade dock varit trevligt, så även den större stereon. Som audiofil blir man lite besviken på många bilars ljudsystem. Är egentligen bara Volvo V90:s B&W samt E-klassens Burmester som imponerat på mig i närtid. Tänker ge ljudsystemet, standard som även min har, en ärlig chans, men misstänker att jag snart byter ut det mot Dynaudio eller HK som bilarna hade som tillval. Eftermontera verkar inte allt för bökigt.
Snyggt!
Jag gillar de svarta med lite brunt i sig.

Massagen är överskattat tycker jag, den kör i princip bara svankstödet upp och ned.
Stereon jag har tycker jag har rätt bra ljud, men jag är inte jättekräsen heller, har Discover Pro så det är väl nått steg upp från bas om jag inte missminner mig.
 
Någon som vet hur man aktiverar Parkeringsvörmaren (bensin) från nya Volkswagen-appen?

Får bara till klimatreglering (el).

I We Connect Appen är det enkelt att välja.
/Kent
 
K kent_n skrev:
Någon som vet hur man aktiverar Parkeringsvörmaren (bensin) från nya Volkswagen-appen?
Enligt supporten ska det fungera innan den gamla appen avvecklas. Den som lever får se…
 
  • Gilla
kent_n
  • Laddar…
Snälla hjälp någon. Nyss köpt min Passat gte. Hur sparar man minne till elstolen? Försökt hålla in M samt någon av siffrorna, funkade ej. Sen ställde jag in som jag ville ha stolen efter det la jag till en ny profil i menyn. Men inte där heller fungerade det.
 
Ett googlingstips är att söka efter Passat B8 när du letar hjälp.

Men om jag inte missminner mig trycker man M och sedan håller man ner en siffra tills det plingar.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ett googlingstips är att söka efter Passat B8 när du letar hjälp.

Men om jag inte missminner mig trycker man M och sedan håller man ner en siffra tills det plingar.
har provat men fungerar inte. får kolla igen.
 
Första träffen när jag sökte på "passat B8 seat memory"
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Första träffen när jag sökte på "passat B8 seat memory"
[media]
Tack sökte på passat gte.
 
K knibbeman skrev:
Tack sökte på passat gte.
Bättre med B8 för allt som inte har med drivlinan att göra, B8 är generationen av Passat som bilen tillhör.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Bättre med B8 för allt som inte har med drivlinan att göra, B8 är generationen av Passat som bilen tillhör.
va nyss ner, höll in set samt nr1. plingar till men när jag sen trycker på 1 efter att ha ändrat stolen. åker den till helt fel sittposition.
 
K knibbeman skrev:
va nyss ner, höll in set samt nr1. plingar till men när jag sen trycker på 1 efter att ha ändrat stolen. åker den till helt fel sittposition.
Tittade du på klippet? Tryck Set ca 1s, släpp Set, och tryck på 1 till bilen plingar.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tittade du på klippet? Tryck Set ca 1s, släpp Set, och tryck på 1 till bilen plingar.
yes gjorde exakt så. ställde in den som jag ville ha den. men den sparade inte min inställning
 
Provat allt nu även det som står i handboken. Bilen ställer ändå om till någon annans inställningar. Får bryt! Tog andra nyckeln men samma sak, försökte även total återställning som Youtube visade fram/bak/upp/ner. Funkade inte .

Får åka till vw imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.