774 503 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Går det att bygga den nya GTE MY 2024 redan?lsoderlund skrev:
Jag har bara kommit till 2023-modellen när jag tittat...
Var i Akalla för en vecka sedan och frågade en säljare men han kunde inte säga när de skulle börja sälja den eller vad priset skulle bli.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
När jag kör åt det hållet från Stockholm så kör jag förbi Karlstad och stannar i Grums i 13 minuter för laddning innan jag kör vidare ner till Strömstad. Jag hinner precis pissa på Rasta…B Bo Berglund skrev:
För att Bensinare/hybrid skall vara snabbare måste jag uppgradera min blåsa…
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Jag kör den som bilhandlaren krängde på mig, det är VWs försäkring men som om jag inte missminner mig hanteras av IF. Har varit för lat för att byta, men dags att kika på det nu när bilen närmar sig 8år.K knibbeman skrev:
Tänk på att batteriet ska ha 8års garanti (eller 16000mil).
Ja just det ska hålla 80% fram till 8 år eller 16000mil?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
80 eller 70%, jag har dålig koll.K knibbeman skrev:
Vår är 7år gammal, har gått strax norr om 10k mil, häromveckan visade bilen att jag hade 49km el i batteriet. Bilen har max visat 50km i vår ägo (köpte den 2.5år gammal med lite under 4000mil på mätaren).
Vi har kört uppskattningsvis 2/3 på el, uppskattningsvis 1000-1500 laddcykler och har då tappat ca 2% av batteriet, jag är inte så rätt för att batterierna tappar i kapacitet iaf
låter mycket bra !13th Marine skrev:
80 eller 70%, jag har dålig koll.
Vår är 7år gammal, har gått strax norr om 10k mil, häromveckan visade bilen att jag hade 49km el i batteriet. Bilen har max visat 50km i vår ägo (köpte den 2.5år gammal med lite under 4000mil på mätaren).
Vi har kört uppskattningsvis 2/3 på el, uppskattningsvis 1000-1500 laddcykler och har då tappat ca 2% av batteriet, jag är inte så rätt för att batterierna tappar i kapacitet iaf![]()
Jag körde bilförsäkringen via villaägarna. Längre maskinskada än övriga. Täcker även batteriet som maskinskada. Billigare också.K knibbeman skrev:
har kollat där men dom har kraftig reducering av högvoltsbatteriet efter hur gammal bilen är. min 6 år vilket blev avdrag med 60% av kostnaden. IF = inget åldersavdraglsoderlund skrev:
Ok, då är väl saken plättlätt. Min bil är ju ändå ganska ny att jag kör villaägarnas ett år framöver i alla fall.K knibbeman skrev:
Från det ena till det andra? Ni som har fälgar större än 17”, tänker typ 18”, upplever ni bilen som stötig?
Min har 17” på både sommar och vinterdäcken, men tycker de ser lite litet, om än bekvämt.
Ämnar väl köra slut på dessa däck först, men vore intressant med en reflektion.
Hittar inte heller ”min” färg i katalogerna som går att läsa i från 2020 (på vag:s hemsida). Min är brunmetallic åt det mörka hållet
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Oavsett försäkring så bör väl ändå garantin gälla på en så ny bil?
Vi har 18" på sommar och 17" på vinter, 18" är jäkligt snyggt, men bullrigare.
Jag brukar skämtsamt säga att min bil är fullutrustad, den hade allt utom stora stereon och färg, så den är helt enkelt vit (prioriterade rätt utrustning över färgen får jag erkänna)
Vi har 18" på sommar och 17" på vinter, 18" är jäkligt snyggt, men bullrigare.
Jag brukar skämtsamt säga att min bil är fullutrustad, den hade allt utom stora stereon och färg, så den är helt enkelt vit (prioriterade rätt utrustning över färgen får jag erkänna)
