14 272 läst ·
40 svar
14k läst
40 svar
Erfarenheter Nordic Heating & deras vattenmantlade pelletskaminer?
Nu avser jag inte dra igång en diskussion igen, jag kan bara konstatera att det hela slutade som det gjorde, sen får man dra sina slutsatser ifrån det. Ber dig nu vänligast om att begrava stridsyxan, upphöra med dina egna vinklingar av historien och svartmålning av oss på diverse olika forum.W willem skrev:
Du börjar.M MarcusFBA skrev:
Det är alltid svårt att föra denna typ av diskussion på ett Internetforum.TotalControl skrev:
Kaminen är använd i 1,5 år och kunden har flera gånger demonterat kaklet själv. Bilder på när vi lämnar kunden ger en helt annan bild. Tillverkaren i Italien har avvisat kundens påståenden, men vi har hela tiden erbjudit oss att kostnadsfritt kontrollera produkten i vår verkstad. Kunden har vägrat detta, fortsatt använda kaminen men utan att betala för den. Då hamnar man som säljande bolag i ett svårt läge.
Beslutet i tingsrätten talar sitt tydliga språk. Det blir ohållbart för oss som jobbar i säljande firma att sitta och förklara varenda sak för andra forum-användare och svara på alla Willems påståenden. Saker som dessa bör avhandlas av tredje part (t.ex. tingsrätt), inte på Internetforum, där syftet bara blir att svartmåla oss efter att vi och domstolen ej gått hans krav till mötes.
Kan slutligen nämna att vi har 16 år i branschen, levererar 3000-4000 ordrar om året varav 150 egna installationer. Vi har aldrig varit i en situation som denna. Jag påstår inte att vi är perfekta, men om en kund påtalar en brist i utförande eller produkt (för sådant sker såklart någon gång ibland) försöker vi alltid åtgärda det kostnadsfritt på bästa vis, men då måste vi också ges möjlighet till att dels konstatera fel, dels få möjlighet att åtgärda eventuellt fel.
Med detta avstår jag från fler inlägg i frågan
TotalControl skrev:
M MarcusFBA skrev:Det är alltid svårt att föra denna typ av diskussion på ett Internetforum.
Kaminen är använd i 1,5 år och kunden har flera gånger demonterat kaklet själv. Bilder på när vi lämnar kunden ger en helt annan bild. Tillverkaren i Italien har avvisat kundens påståenden, men vi har hela tiden erbjudit oss att kostnadsfritt kontrollera produkten i vår verkstad. Kunden har vägrat detta, fortsatt använda kaminen men utan att betala för den. Då hamnar man som säljande bolag i ett svårt läge.
Beslutet i tingsrätten talar sitt tydliga språk. Det blir ohållbart för oss som jobbar i säljande firma att sitta och förklara varenda sak för andra forum-användare och svara på alla Willems påståenden. Saker som dessa bör avhandlas av tredje part (t.ex. tingsrätt), inte på Internetforum, där syftet bara blir att svartmåla oss efter att vi och domstolen ej gått hans krav till mötes.
Kan slutligen nämna att vi har 16 år i branschen, levererar 3000-4000 ordrar om året varav 150 egna installationer. Vi har aldrig varit i en situation som denna. Jag påstår inte att vi är perfekta, men om en kund påtalar en brist i utförande eller produkt (för sådant sker såklart någon gång ibland) försöker vi alltid åtgärda det kostnadsfritt på bästa vis, men då måste vi också ges möjlighet till att dels konstatera fel, dels få möjlighet att åtgärda eventuellt fel.
Med detta avstår jag från fler inlägg i frågan![]()
Dröm bra, Marcus.M MarcusFBA skrev:Det är alltid svårt att föra denna typ av diskussion på ett Internetforum.
Med detta avstår jag från fler inlägg i frågan![]()
Du bör börja med: Vi har levererat en pelletskamin med transportskador till en kund.
Du var för sent med att göra anspråk på transportskador och du lägger nu konsekvenserna, en skadat kamin, i våra skor (på hollandska!). Du kanske är en smart företagare men moraliskt ... Kanske jag ska skriver en blog om alt. Med bilder osv.
Om du hade gjort ditt jobb ordentligt, skulle jag inte skriva något om det. Ingen rök utom eld!
Redigerat:
Tråden handlar om funktionen hos NH:s pelletskaminer, inte om ett enskilt rättsfall om en skadad kamin. Kan vi hålla oss till ämnet?
Jag har bara en kort erfarenhet av bolaget då jag köpt en skorsten (som jag inte monterat än) därifrån. Men allt funkade bra, fick ett mejl som respons på min beställning på temat "Hej, jag vill bara dubbelkolla här så att du har tänkt rätt med att...". Och det hade jag ju naturligtvis inte 
Bara gott att säga med andra ord.
Bara gott att säga med andra ord.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden