A
ac1976 skrev:
Det negativa är knappsatsen som sitter vid dörren, den man slår in sin kod för att larma av/på. Efter ett par månader började den fungera dåligt, alla siffror tog inte. Fick den utbytt på garanti och höll i knappt ett år innan samma elände började igen. Denna gången vill Verisure ha drygt 1000kr för att byta ut den vilket jag tycker är ocker.
En fråga av ren nyfikenhet, varför använder ni knappsatsen över huvud taget?
Jag trodde att det bara var äldre människor utan telefon och Yale-lås som gjorde det.

A
Två små barn som springer runt, matkassar. Inte läge att ta upp mobilen och larma av. Vill bara kunna öppna dörren snabbt och larma av. Och för den höga kostnaden jag betalar ska det bara fungera. Annars kunde jag köpa ett Clas O larm å spara en slant.

aldrigklar skrev:
En fråga av ren nyfikenhet, varför använder ni knappsatsen över huvud taget?
Jag trodde att det bara var äldre människor utan telefon och Yale-lås som gjorde det.
Har själv ett Verisurelarm och när jag ska gå på morgonen så larmar jag på med knappsatsen och samma gäller på kvällen för skalskyddet. Visst kan jag göra det med appen men för min del så känns det som det snabbaste och smidigaste alternativet att använda knappsatsen. Har bara haft larmet några månader så får verkligen hoppas att kvaliteten på komponenterna inte är usel.

ac1976 skrev:
Det negativa är knappsatsen som sitter vid dörren, den man slår in sin kod för att larma av/på. Efter ett par månader började den fungera dåligt, alla siffror tog inte. Fick den utbytt på garanti och höll i knappt ett år innan samma elände började igen. Denna gången vill Verisure ha drygt 1000kr för att byta ut den vilket jag tycker är ocker.
I samband med att vi tecknade avtalet så skickade jag ett antal frågor till Verisure och svaret jag fick via mail var att inga kostnader för service/reparation/uppgraderingar etc. tillkommer så länge vi betalar full månadskostnad. Så din erfarenhet verkar konstig om du har ett löpande avtal med fullt pris och jag har fått korrekt information.

Jag tyckte precis som många andra redan påpekat att månadskostnaden blir väldigt hög så jag ville försäkra mig om vad som ingår i den kostnaden innan jag tecknade något avtal. Sen har jag också hört att man genom att hota att säga upp sitt avtal kan få ned kostnaden rejält genom att betala för eventuella utryckningar.

Jag har två system från Verisure, ett i min lägenhet och ett i mitt fritidshus. När de installerade systemet i Stockholm varnade installatören mig att knappsatsen kan vara trög. Det kändes lite underligt att de monterar en enhet som de vet är förknippad med brister. Det har således också hänt att larmet har löst ut ett par gånger eftersom knappsatsen inte tar emot alla siffrorna när man slår koden.
Jag har också nyligen installerat ett system i mitt fritidshus. Det har blivit felkopplat av installatören, han blandade ihop dörrarna i huset så jag kan inte sätta på larmet utan att det löser ut direkt. Jag blev förstås uppringd när larmet löste ut och det var då jag/vi upptäckte att larmet är felkopplat. Jag blev lovad att bli uppringd dagen efter. Detta var i söndags. I tisdags hade jag inte hört något och mailade kundtjänst. Jag fick till svar att de inte kunde hjälpa mig utan jag måste logga in på mina sidor först och skicka om samma meddelande. Det verkar alltså som om de inte har skapat en service order för att rätta felet. Det känns oproffsigt att jag måste "jaga" dem för att de ska rätta till ett fel som de har gjort.
Jag skulle därför rekommendera alla som funderar på att skaffa larm att först kolla upp andra leverentörer. Jag upplever Verisure som ganska dyra samt lite oproffsiga, dels för att de medvetet monterar en enhet som de vet är undermålig och dels har dålig service. Jag rekommenderar alltså inte Verisure i första hand.

Verisure är inte vidare seriösa! Vi köpte ett larmpaket med utryckningstjänst för några år sedan. Trots säljarens försäkring om att inte månadsavgiften skulle höjas har den höjts tre gånger på drygt två år. Tre gånger har jag kontaktat Verisure för att höra vilka alternativ det finns för att få ned månadsavgiften, en gång via mail utan att få svar, och två gånger gav jag upp i en oändlig telefonkö.

Efter att ha tröttnat på höjningarna och att betala 334 kronor i månaden sa jag upp larmet och plockade ihop egna prylar via en annan larmfirma samt tecknade eget Securitas Direkt-avtal för en dryg hundring i månaden. Då vaknade Verisure till liv och kontaktade mig. En påstridig säljare ringer och frågar varför jag byter från Verisure. Jag berättar som det är, vilket han inte lyssnar på utan ägnar en kvart åt att baktala den andra firman och säger att jag är lurad. Han vräker ut sig diverse felaktigheter både om Verisures tjänster och den andra firman, så jag är inte det minsta orolig. Däremot kommer det nu fram att jag tydligen äger Verisure-utrustningen, vilket inte var fallet när jag tecknade avtalet för några år sedan. Då var Verisure noga att påpeka att jag endast hyrde utrustningen av dem. Jag har alltså betalat 334 kronor i månaden för att hyra min egen utrustning! (samt larmtjänst) Så om något känner jag mig lurad av Verisure.

Det argumentet verkar bita på säljaren, så han erbjuder mig nu att vara kvar för 199 / månaden. (Fria utryckningar ska då inte ingå, men det är ingen "tjänst" jag hade tecknat mig för eller visste att jag hade.) Inget jag nappar på. Men det kan vara bra att veta för andra som väljer Verisure att inte inte betala mer än 199 i månaden!

• Gilla
Lazzeman och 2 till
  • Laddar…
Husägare1 skrev:
Jag har två system från Verisure, ett i min lägenhet och ett i mitt fritidshus. När de installerade systemet i Stockholm varnade installatören mig att knappsatsen kan vara trög. Det kändes lite underligt att de monterar en enhet som de vet är förknippad med brister. Det har således också hänt att larmet har löst ut ett par gånger eftersom knappsatsen inte tar emot alla siffrorna när man slår koden.
Jag har också nyligen installerat ett system i mitt fritidshus. Det har blivit felkopplat av installatören, han blandade ihop dörrarna i huset så jag kan inte sätta på larmet utan att det löser ut direkt. Jag blev förstås uppringd när larmet löste ut och det var då jag/vi upptäckte att larmet är felkopplat. Jag blev lovad att bli uppringd dagen efter. Detta var i söndags. I tisdags hade jag inte hört något och mailade kundtjänst. Jag fick till svar att de inte kunde hjälpa mig utan jag måste logga in på mina sidor först och skicka om samma meddelande. Det verkar alltså som om de inte har skapat en service order för att rätta felet. Det känns oproffsigt att jag måste "jaga" dem för att de ska rätta till ett fel som de har gjort.
Jag skulle därför rekommendera alla som funderar på att skaffa larm att först kolla upp andra leverentörer. Jag upplever Verisure som ganska dyra samt lite oproffsiga, dels för att de medvetet monterar en enhet som de vet är undermålig och dels har dålig service. Jag rekommenderar alltså inte Verisure i första hand.
Hade en kille hemma för att byta batterier i några enheter. Samtidigt tog han upp en ny knappsats ur väskan och bara bytte den. Skillnaden var rätt stor. Så, om ni har "seg" knappsats, så ring dom, så dom får komma och byta. Man betalar ju dyra pengar för servicen.

Nu har Verisure släppt en kamera som kan övervakas av dig via appen. Dåligt med info på svenska webben så håll till godo med den danska:
https://www.verisure.dk/det-smarte-hjem/smartcam.html

Enligt uppgift kostar den 990 kr + 20 kr/mån och går att beställa via telefon. (Finns ännu inte i webbshoppen.)

RilleRock
ginnfilt skrev:
Nu har Verisure släppt en kamera som kan övervakas av dig via appen. Dåligt med info på svenska webben så håll till godo med den danska:
[länk]

Enligt uppgift kostar den 990 kr + 20 kr/mån och går att beställa via telefon. (Finns ännu inte i webbshoppen.)
Inte någon vidare kvalite på bild 2 som de har på sin sida och där är den ändå placerad optimalt med bra ljusförhållanden.
Lika mycket nödlösning som pir-kamerorna.

Enligt vad jag har hört har den laddbart batteri. Det är ju lite ovanligt i så fall.

Frågan är om den har IR och IR-cut filter. I icke helt ljuskontrollerade rum är det väldigt svårt om kameran saknar det.

M
Jag hade ett jävla problem med att fatta hur jag skulle få Agility 3 från Risco att fungera perfekt.
Men är otroligt imponerad över larmets kapacitet. Det är dyrt och tyvärr ganska ,,,,,(inte fint) att titta på.

Läst runt lite på engelska, franska, italienska sidor och forum. Det verkar råda konsensus att AGILITY 3 är som jag sa fult, men det mest driftsäkra och bästa trådlösa larmen som finns.
När du har agility 3 behövs ingen uppkoppling mot larmcentral, du och de personer du bestämmer för film/mail/sms, när larmet går, detta händer i realtid. Du väljer själv om du vill ringa SOS. (således fria utryckningar) ;)

Därav är mitt bidrag till denna tråd, köp kvalitet.

Kan instämma i detta. Planerar man att använda sitt larm under längre tid och vill ha stabila grejor så köp ett märkeslarm.
Larmen som säljs hos gör-det-själv-kedjorna kan säkert fungera ett tag men kvalitén på komponenter, radiokomponenter etc samt de begränsade funktionerna och programmeringsmöjligheterna gör att i slutändan så tröttnar man på grejorna.

Installerad två Risco/Wisdom-larm för drygt 7-8 år sedan och de tuffar bara på.

M
lita inte på reklamen om husdjursinställning. Vårt larm utlöstes inte vid inbrott. Verisure skyller på,husdjursinställningen och hänvisar till finstilta villkor om att de inte tar ansvar vid husdjursinställning.

I själva verket har jag goda skäl att tro att deras installatör ställt in fel men det vill de inte kännas vid.

Har sagt upp abonnemanget nu men är sjukt besviken efter över 10 år som kund och 1 inbrott som kostade mig mycket.

M
Det är jättetråkigt att uppleva sig lite lurad av de stora larmsäljarna.
De säljer tämligen svaga larm. För dyra kostnader. Avtal och diverse finstilta.

Jag menar att det egentligen finns mycket lite anledning att ha larm kopplat till väktare.

Bättre att telefonen genom sms och epost börjar härja och visa livefilmer och bilder över vad som händer.
Är det skarpt. Brand eller vad som. Så ringer man direkt 112.

Koppla larmet till flera familjemedlemmar och nån kompis så går det till flera personer.

nikasp
Den här infon tycker jag du ska posta på deras Facebook-sida. Brukar vara ett kraftfullt vapen faktiskt. Fick pengar åter av SJ för en taxiresa på 1800 kr när jag blev strandad i Abisko och höll på att missa flyget hem. Kundtjänst var ruskigt otrevliga vid mina tre kontakter men när jag postat mitt missnöje städat och sakligt hittade en anställd info om att jag faktiskt var berättigad till ersättning.

macostockholm skrev:
lita inte på reklamen om husdjursinställning. Vårt larm utlöstes inte vid inbrott. Verisure skyller på,husdjursinställningen och hänvisar till finstilta villkor om att de inte tar ansvar vid husdjursinställning.

I själva verket har jag goda skäl att tro att deras installatör ställt in fel men det vill de inte kännas vid.

Har sagt upp abonnemanget nu men är sjukt besviken efter över 10 år som kund och 1 inbrott som kostade mig mycket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.